Angående hundprogrammet på TV med Claudia

Ja vad säger man??? Titta vara man ju bara tvungen att göra, det skulle ju handla om hundar. Kan oxå förstå att familjen var helt "vilse" om vilken ras som var rätt för just dom. Det är INTE lätt att hitta en ras, speciellt inte om man är oense & gröna. Å "gröna" är ju dom flesta första gången dom köper hund.

Hade dock HOPPATS på att rasvalet hade sett lite annorlunda ut.... Nu var det här ju en familj utan erfarenhet(i princip) & vad får dom då för raser att välja på som FÖRSTA hund?!?! Jo dom får välja på bla Jack russel TERRIER, Fox TERRIER & Tax!?!?! JAG gillar dom raserna, speciellt JRT men....INTE ett ORD om VAD RASEN är avlad för!!!! Jösses det är ju JAKT/GRYTHUNDAR!!! Men som sagt INTE ett ord om VAD dom SKA/BÖR användas till!? Å vad dom kräver för att inte bli "jobbiga" Vilket förvånande mig oerhört!

Inga raser som jag anser vara FAMILJEHUNDAR! Visst labben, men den hade ju inte lilltjejen fixat att traska ut med, inte heller blandisen (som jag gärna hade tagit själv!)

Jag undrar verkligen HUR produktionen kom fram till dessa raser???? När det nu finns så MÅNGA andra raser som lämpar sig så mkt bättre som första resp familjehund!
Familjen nämde ju själva några raser dom funderat på, men ingen av dessa raser kom med?!?

Men det som störde mig mest var ändå att INTE ett ord om rasen nämndes, eller missade jag det???? Får oxå HOPPAS att ni andra där ute som fundrar på vilken ras som skulle passa just er INTE verkligen tar reda på ALLT om just eran blivande ras!!! Ett tips från mig är att inte välja en TERRIER som allra första hundras....

Nu hoppas jag verkligen att familjen är nöjd med sin FoxTERRIER & att det funkar...

Nä, ytterligare ett program som jag anser vara blaha blaha:(  OK bra var väl att dom fick tipset att aktivera sin hund...

Lycka till alla ni som letar efter eran allra första hund! Kan tipsa om sheltien:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Japp får ta en långis när jag är frisk. Och har vi tur har det smält bort lite is om det nu inte fortsätter att vara så kallt.

Ha det bra

2011-03-16 @ 11:06:11
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Självklart & så ska SOLEN skina så att vi kan ta med oss fika:)

Krya på dig!

2011-03-16 @ 14:43:28
Postat av: Marie G

Självklart & så ska SOLEN skina så att vi kan ta med oss fika:)

Krya på dig!

2011-03-16 @ 14:43:51
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-09 @ 13:19:33
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0