Ännu en agilityträning med ligan & Jörgen & Ingrid på klubben i hettan..

Vi hade ju planerat att träna torsdag morgon men då regnade det & då vill jag inte träna ha,ha,ha...Har man semester eller??? Men fredagen såg ut att bli fin så då var det bara att packa i hop hundarna & åka till klubben.

Jörgen hade en "plan" (GILLAS) på vad han ville träna på & så fick det bli. Tyvärr så har jag ju inte ngt banritningssystem så nix ingen skiss här inte:(

Breeze: Var som vanligt tvungen att börja med Breeze så att hon inte skulle bli alltför crazy....Kände dock att med henne går det spm det går, ville mest bara kolla hur hon kändes. Tycker ju att hon sett himla fräsch ut senaste tiden, just därför kände jag att jag ville låta henne köra...lite:)
Å Breeze gör mig oftast inte besviken:) Hon gjorde allt rätt & lätt:) Men...när jag slarvade & var nonchalant ja då blev det fel, snacka om korkad matte suck...Men jag har svårt att få den rätta känslan att köra henne...Men som sagt nu var det ju bara en test & japp det gick!
Tyvärr så blev hon dock lite stel senare på dagen, troligen beroende på att hon fått köra:( Känns inte så himla kul...Skit liksom....Mer vila & mer uppbyggnad & kanske ett besök hos Ann på Tös....

Trizz: Hon är min STJÄRNA & bara min:) Men som jag sa till Jörgen så skulle hon behöva ngn som kan springa för det kan ju inte jag:( OM hon hade haft en BRA förare så hade hon sopat banan med övriga i klass 1, DET kan jag lova! Men nu har hon ju  mig & ja då blir det inte så...Men FAN vad KUL det är att köra henne! I allafall så länge jag inte blir deppat över att inte kunna köra henne fullt ut...För det blir jag då & då, deppad alltså.
men tillbaka till dagens träning...

Starter: 100% säkra, jippie!!!
Ut runt hinder: 100% rätt!
Slalom: Tror att hon fixade alla, om jag inte minns fel?! Däremot så MÅSTE hon få mer FART! Vet inte vad jag gör för fel??? Tänka & planera mera. Tappar alldeles för mkt tid just i slalomet:(
Gungan: Är igentligen inga problem, mer än att hon även här tappar en del tid:( Däremot är det ett problem när jag ska placera mig rätt till nästkommande hinder & hon ska ta gungan självständigt framåt...då kan hon lika gärna vända:( Så tränade några gånger med att dels slänga godispåsen rakt fram, dels att lägga den långt rakt fram medans jag sedan mer & mer gick till "min" position dvs vid nästa hinder. När jag gjorde så här så gjorde hon rätt:) Så nu blir det några fler sådanahär gungträningar:)
Jakkon: Bra: Trizz är supertajt efter hoppet:) Dåligt: Hon suger inte på hindret om jag vänder för snabbt:(
Jag: Måste göra det tydligt & inte skynda på, hon måste bli säker på VAD hon ska göra när jag gör en Jakko & att hon GÖR det varje gång. Men det är på G! Jag måste oxå bli SÄKRARE på hur jag gör/ska göra dom så att hon får helt rätta förutsättningar. Osäker matte osäker hund...

Kände mig mer än nöjd i dag med Trizz:) Nu gäller det bara att TRÄNA & TRÄNA mera:)

Milloo: Även i dag körde Ingrid Milloo:) Dock så fick hon börja lite lättare än vad vi gjorde. Med lite tips & råd så gick det riktigt bra:) KUL!!! Milloo är ju riktigt duktig & Ingrid kan bli:) Hon är redan duktig så klart & himla kul är det att få träna "ihop dom" till ett team:) För den 13/8 ska dom tävlingsdebutera! det blir såklart en ren "träningstävling". Men så KUL att även Milloo får vara med...

Tack Jörgen för träningshjälpen & Tack Ingrid för att du kör min Milloo:)

Det är ju så himla mycket roligare att träna med sällskap!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag är också sugen att ut och träna, säg till om du har lust att åka ut någon dag.

2011-07-23 @ 14:46:14
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Förstår det:) Vi hörs vidare ang dag & tid OM vi kan få i hop det....

Ha det gott i Tokstan "fniss"

2011-07-23 @ 18:00:03
Postat av: Carina

Ja idag är det slut på det roliga och allvaret börjar!

Njut av din semester, den tar slut alldeles för fort.

2011-07-25 @ 12:01:54
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Usch ja, det går så himla fort:( Får försöka njuta några dagar till....

2011-07-26 @ 23:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0