Valparna dag 7 eller ja,ja i morgon blir dom 1 vecka

Vet igentligen inte hur jag räknar men som sagt i morgon blir tjejerna 1 vecka, oooops vad tiden går fort...Snart är dom leveransklara...

Dagen har varit lugn, det är bara Breeze som mer & mer lägger sig utanför valplådan. Hon kryper gärna in under min säng, det är väl svalt därunder..Å så har hon bäddat precis överallt i min säng & i dom andra bäddarna. Nästan så jag tänkte att oj det är valpning på G hmmm...Men hon lugnade ner sig & nu är hon nöjd med att ligga under halva min säng..
Plockade ju bort den inre bädden i går så att hon fick hela valplådan men...det var inte poppis så nu har jag åter stoppat tillbaka den i valplådan igen.


Småtjejerna gillar oxå tydligen att krypa under bla fällen...I bland när jag tittar till dom så ser man bara 2 bulor eller en rumpa för resten är under fällen:) Kan ju nästan tro att dom är kalla men dom känns varma & goa...

Tjejernas vikt:
TRF: 470 g
+ 53 g sedan i går
BLM: 573 g + 57 g sedan i går

Kika nu på dom goa tjejerna i dagens bildskörd:)


Vet inte vad hon tänkt bli som stor?!


 
  
    
    


Grundsten´s Bästa Trizz

Ja så var det det där med namn till tjejerna...Det lutar åt att dom får namnet Bästa först precis som Trizz. Däremot så måste jag hitta passande namn på B....Funderar på några olika men jösses vad svårt, känns som om inget riktigt passar...

Så...har DU tips på ett svensk tjej namn som börjar på B? Tipsa mig:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: lisa

marie bettan eller brittan bea blingan BEAUTIFUL kram lisa

2011-01-09 @ 20:24:37
Postat av: Marie G

Tack Lisa för tipsen:) Dock är namnen lite väl lika min mammas.....tjhoo

2011-01-09 @ 20:30:19
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Anki

Åhh va underbara dom ser ut, speciellt första bilden på den blå "paddan" ♥

räkna med att jag kommer förbi när de är 3-4 v

kramar A

2011-01-09 @ 20:41:04
URL: http://www.revarens.com
Postat av: Jennie

Grattis till valparna!



Kunde inte låta bli föreslå :



Blenda

Belinda <3

Betty

Bonnie

Bianca

Bella



eller lite "äldre" namn



Barbro

Babsan

Berit

Bodil

Boel



Lycka till!



"Jennie,vännen med Suneeta som ni vänta in på en av gemensamma promenaderna"

2011-01-10 @ 01:17:52
Postat av: Eva o Leffe

Härliga runda bilder på tjejerna.

Trizz är ocxså söööt men inte lika rund.

2011-01-10 @ 09:40:08
Postat av: Marie G

Ja Anki, vad tror du det blir av den blå "paddan" ha,ha,ha...Du är välkommen!

Tack Jennie, & Tack för namn tipsen:)Har oxå funderat på Bianca...Får se vad det blir...

Hmm Eva, dom är runda:) & Trizz är det inte...Nu äter hon dåligt igen:(

Kram på er!

2011-01-10 @ 19:49:32
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hej Marie!

tack för hälsningen och stort Grattis till valparna. Den blåa "sälen " är ju för härlig :)

Ja nu är det bara 8 veckor kvar, så får vi se om det blir Collievalpar hos oss.

Ha det gott

Mimmi och Collietjejerna

2011-01-10 @ 22:46:29
URL: http://www.starspangles.cybersite.se
Postat av: Marie G

Hej Mimmi & TACK!

Ha,ha,ha Sälen är bättre än Paddan:)Hoppas verkligen det blir valpar hos dig om 8 veckor! Håller tummarna hårt:))

Ha det gott!!

2011-01-11 @ 20:57:39
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0