Valparna dag 4, ny vikt & nya foton så klart:)

Det är UNDERBART att ha valpar men...oxå ganska jobbigt. Allt flyter på bra & tjejerna mår toppen, dom äter & frodas:)

Däremot så äter Breeze dåligt igen:( Hon vill INTE ha sin mat & hon behöver ju verkligen äta nu...

Jo tillbaks till det jobbiga i det hela & det är att jag har så dåligt samvete för Trizz:( Hon har sååå tråkigt, dels blir det inga långa härliga promisar, för jag vill inte vara borta för länge från Breeze & valparna. Å så får hon inte träffa andra hundar pga av ev smitta...Trist trist tycker Trizz...Den enda som hon får träffa är Ellen för dom har träffats dagligen mer eller mindre...Tog en lite längre promis i djupsnön för nu har det kommit ännu mer snö!
Kändes bra när vi åter kom in att hon faktiskt fått sig en "riktig" promis:)
Tyvärr så var hon åter risig i magen:(


Trizz



Längtar verkligen efter att Trizzen ska få träffa dom små på riktigt. Tror att det kommer gå bra!

Småtjejerna då? Jo dom bara äter & sover mest hela tiden. Man verkligen ser dag för dag att dom växer...HOPPAS verkligen att dom blir bra i storlek...

Breeze hängde faktiskt med på en runda runt området i dag, annars vill hon bara göra sitt & sedan dra hem...Men nu gick hon med helt frivilligt. Nu tar inte den rundan lång tid att gå men det är ju ändå bra att hon rör på sig. Väl inne så tillbringar hon ju mesta tiden med sina små tjejer....

Valparnas vikt dag 4:
TRF: 333 g
+ 36 g sedan i går 
BLM: 422 g
+ 47 g sedan i går

 


 






  

  

  

Njut av era hundar! 

 

 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Så himla fina!! Härligt att de växer så bra!

2011-01-06 @ 20:03:44
Postat av: Carina

Ja men pulsandet i snön fick ju bli uppvärmningen den här gången ;) Ja jag hoppas träningen hjälper och att jag kommer må bättre på lång sikt!

Gud dem är ju bara för söta, men jag tycker ju BLM är sötast :)

Jag kanske kan ta med Trizz på en långis, fast då får jag bara ta med Krita, orkar inte släppa på Nova också.

Ha det bra

2011-01-07 @ 11:14:26
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Eva o Leffe

Dom är sååå fina.

2011-01-07 @ 19:57:39
Postat av: Marie G

Ja Susanne, det är så skönt att dom äter & frodas:)

Hmm Carina, jag har inte ens plumsat i djupsnön:( Måste ta tag i det, har aldrig varit så här förslappad suck...

Du får hemskt gärna ta med Trizz på en långis!!!



Ha en skön & trevlig helg!

Kram på er alla!!!

2011-01-07 @ 20:23:19
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0