Valparna 2 veckor & 3 dagar & deras första bilturer avklarade!

Ja jösses vilken dag....Hade absolut inte planerat att valparna skulle ut & åka bil för första gången så här tidigt....Men men nu var det som sagt bara att packa in dom i "buren" & åka till Södra Djursjukhuset.

Hade verkliegn packat in hela buren i fällar & så la jag fällar runt om. Det var ju som TUR bara -3 grader ute, kunde ju varit kallare..

Satte in dom längst bak & ja sedan var det bara att hoppas att det skulle gå bra! Dom var hur lugna som helst hela vägen & även väl framme så sussade dom sött:) Det tog ju sedan lite tid så det fick bli att Breeze fick vara med dom & då samtidigt mata dom. Men sedan så slumrade dom in igen...

Efter några timmar var det dax för hemfärd & även den resan gick bra, även den resan tillbaka till "Södra" & sedan åter hem igen gick bra! Ja tjejerna fick sig alltså en riktigt "lång"tur i bilen i dag...Å jag som tänkt att deras första biltur skulle bli några vändor på parkeringen suck...Men nu har dom både varit ute, åkt bil & varit på djursjukhus.

Kan passa på & säga att valparna INTE på ngt sätt är sjuka! Dom fick följa med pga att veterinären inte visste hur länge Breeze skulle behöva vara borta. Valde också att ta med mig dom hem under dom timmarna, annars hade dom mer än gärna fått stanna kvar tills jag kom tillbaka. Men som sagt jag ville ha med mig både Breeze & valparna hem....

Ja i dag har det inte blivit så många bilder tagna....Får hoppas att det blir flera i morgon i stället.






Matdax!!!

 
  
Trizz "busar" med tjejerna


Trizz anser sig "oskyldig":)

Njut av era hundar!



Kommentarer
Postat av: Carina

Jag hoppas Breeze mår bättre idag!

2011-01-21 @ 18:36:57
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Tack, lite bättre mår hon:)

2011-01-21 @ 21:58:27
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0