Milli & Blåndie har "gått" i koppel & varit ute i snön

I går tog jag mig i kragen & tränade Milli & Blåndie i att "gå" i koppel....Planen var att gå från lägenheten till trappan, en färd på ca 5 meter kanske...Blåndie knatade på helt utan problem:) Precis som om hon alltid gått på det konstiga golvet & i koppel GILLAR hennes attityd!!! Hon brydde sig inte ens om att golvet var annorlunda...
Milli däremot hon ville IINTE lämna lägenheten, nä golvet var alldeles för läskigt...Däremot så lyfte hon på benet när kopplet kom under henne:)
Lyfte då ut Milli i trapphuset, just bara för att hon skulle få vänja sig vid underlaget. Sedan bar jag henne, tyckte att det räckte med träning för henne just då.

Nästa steg var att traska till grannen i huset mitt emot. En sträcka på kanske 20 meter. Bar båda tjejerna dit..Väl framme så fick dom gå i det trapphuset vilket Blåndie gjorde utan problem:) Milli tyckte även nu att det var läskigt...Bar då fram henne till dörren så att hon skulle få gå in i lägenheten. Efter viss tvekan & lugnt tålamod så gick hon in & sedan var det inga problem. Full rulle på bägge tjejerna tills dom av ren utmattning slocknade:)

Då kunde vi fika i lugn & ro:)

När det sedan var dax att gå hem så fick båda gå från porten ut i snön. Självklart gjorde Blåndie:) det utan problem GILLAS!!! Mille var mer tveksam...Men Blåndie hon var jätteintresserad av snön & nästan började raca runt:) Blåndie är ju så cool, oj,oj,oj....Ville inte att dom skulle vara i snön mer än en kort stund...Men, Blåndie SKREK när jag tog upp henne! Hon ville NER igen! Den damen blir ROLIG att jobba med kan jag lova:)

Sedan var det dax för mig att åka till jobbet....Kändes dock himla BRA att Clary skulle gå upp & göra ligan sällskap:)
Fick en rapport om att både Milli & Blåndie varit vilda & busiga men oj så roliga! Tyvärr så hade Milli hittat min stor blomkruka som hon skulle äta jord ur:( Så nu står den på bordet tills vidare...

Dom har även insett att Indra är en rolig "sak", ngt som inte riktigt uppskattas av Indra...Än så länge är det dock Indra som väljer liggplats, just nu varierar hon mellan buren & trekanten. Främst Milli kan sitta utanför & bara titta på henne...Däremellan blir det några race ända tills Indra hoppar högt upp & då sätter sig i säkerhet:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0