Äntligen agilityträning i ridhuset igen med Trizz:)

ÄNTLIGEN var det söndag & dax för AGILITYTRÄNING igen....Det var ju ett tag sedan sist, var visst några valpar som kom mitt i alltihopa:)

Väskan packades tidigt i morse & jag såg minsann på Breeze att hon VISSTE vad som var på G...Tyvärr så fick hon ju stanna hemma med Blakkie & Blåndie. Tog "bara" med mig Trizz....

Snälla Birgitta kom & plockade upp oss, TACK!!!

Väl framme så var det uppbyggt för small så jag började...Min plan var att "nöta" slalomingångar & slalom om & om igen & igen....
Gick riktigt riktgt bra:) I allfall för att ha tränat så lite sista tiden....

Ja sedan är det ju det där med FART FRAMÅT UTAN att jag måste vara med....Går sisådär..Ett par hinder funkar sedan vill hon ha med mig suck...JAG VILL men MIN KROPP VILL INTE:( (Just nu är det nämligen bara skit med det).

Kontaktfälten går helt OK, men....jag vill ha FART på hela hindret ända ner till kontaktfältsbeteendet! Det är ju liksom bara ett måste eftersom att JAG inte fixar att springa lika fort som Trizz...Det är det där med ett TRÄNA mer!!!
 
Å i dag fick Trizz ngn form av knäpp för helt plötsligt så "hittade" hon inte ingången till lilla tunneln?!?! Jag verkligen såg att hon gjorde allt för att "hitta" den suck...Hon hoppade på/över & sprang förbi ähh...Kan inte heller skylla på ljuset....Men så helt plötsligt så bara "hittade" hon ingången, bra:)

Körde oxå lite Jakko, enklaste varianten. Ska ju snart gå Jakko kurs för Anna Muller:) Ska bli så KUL!!

Körde oxå 8:an men snäva svängar som attan & snäva svängar blev det GILLAS!

Jag måste tänka på att vara MED henne mkt mer, hon har inte Breezans driv framåt ÄNNU...Å tänker jag krasst så kommer hon aldrig att få det OM JAG fortsätter att köra henne:( Men ja då får det väl bli så då....Vilket fall som, så var JAG himla nöjd med Trizz i dag:) Ser fram emot nästa träning!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0