Trizz, mindre än 1 vecka kvar!

I morse låg Trizzen´s temp på: 37.9 grader

Kan lova att jag nästan funderade på OM det är några valpar i magen...för i dag har hon varit pigg hela dagen.

Satte upp ett 12 pinnars slalom som jag köde Breeze ett par gånger & hon var som vanligt en stjärna:) Snabb & säker GILLAS! Sedan körde jag Mille & oj oj oj vad jag GILLAR att köra min Prins:) Han var som en raket, snabb, säker & verkligen på TOPP:)
Märkte att Trizz inte gillade att dom andra fick köra & inte hon...så då FICK hon köra 2gg. Å såklart helt i sin egen takt. Det märktes att hon var taggad men som sagt bara 2 gg fick hon köra. Måste ju tänka på ev valpar...

Det känns så skönt att det är full rulle i magen på henne GILLAS!!!

Däremot så har det varit lite si & så med hennes ätande i dag...Lite har hon dock fått i sig. Antar att hon själv känner att det räcker...Förhoppningsvis så gör hon som hon gör då & då..äter när det är dax att gå & lägga sig.

Nåväl mitt på dagen tog vi oss en promis på en del av Sörmlandsleden. Vi var inte ute så länge men tillräckligt för att dom iallafall skulle få rusa av sig..Trizz & Breeze höll sig numer som vanligt vid oss:) Mille kollade däremot av terrängen...

Passade på att gå på bio & se The Stig-Helmer story & då var mamma hundvakt. Allt hade varit lugnt.
I morgon ska jag jobba & även då ska mamma vara hundvakt Som TUR är har jag tillgång till bil så skulle det vara ngt drar jag direkt från jobbet ut till landet...Får dock självklart se om ngt "strular" i natt då stannar jag såklart kvar i stugan...Men som det ser ut nu är det mer än lugnt & det känns såklart himla skönt:) För hon ska ju inte ha förrän kring nyår..Måste ända ha i huvudet att tikar som ska valpa för allra första gången kan vara tidiga..

Japp, bädden är klar, vågen framtagen, handdukar framplockade likaså filtar & fällar, anteckningsblock & penna, handsprit, sax, tvätt lappar & så finns det ett ägg redo.
Gulp nu börjar det nästan pirra i magen...får nog läsa ytteligare en gång i mina anteckningar & valpningsböcker.
ALLT kan ju hända & man måste vara realistisk, det kan ju gå rent åt helskoga & då är det ju såklart bara att slänga sig i bilen & åka till djursjukhuset...
Men...nu håller vi alla tummar på att ALLT ska gå BRA!!!

Måste oxå bara skriva att den 26 december 2011 kl: 22.07 är det +10.7 grader ute!!! Känns faktiskt fel:( jag vill ju ha snö så att jag tillsammans med Breeze & Mille kan åka skidor & däremellan pulsa i djupsnö..
Min kropp mår så mkt bättre att traska i snö än på...asfalt:(

Nä nu ska jag känna på Trizzen´s mage:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Sv. Ja igår höll de på som bara den och smällde i centrum, själv klart small det när jag skulle ta ut henne snabbt och kissa godnatt. Sen höll hon på i säker tre timmar och härsa och skaka innan hon lugna ner sig. Måste flytta från den här staden!!!!

2011-12-27 @ 10:14:53
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Fy bövelen vad trist:( Håller med dig Carina, det är dax att FLYTTA!!!

Hoppas det trots allt inte händer ngt....

Ha det gott

2011-12-27 @ 13:27:23
Postat av: Lotta

Trist som fan med smällare. Som tur har vi inte hört så mycket....ännu....



Jag är såååå nyfiken på Trizz och valpningen....vi håller alla tummar och tassar här på Fridshäll.



KRAM och god fortsättning.



Lotta med Lapparna

2011-12-27 @ 16:55:56
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Christer

Vi håller också tummarna för att valpningen ska gå lika bra som senast för Breeze. Vår Milli är verkligen ett solsken. Både i och utan snö.

2011-12-30 @ 09:27:11
Postat av: Marie G

Christer, det vore himla KUL med en liten rapport & ett foto på underbara Milli inför hennes 1års dag...:)

2012-01-02 @ 17:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0