Agilitytävling på Södertälje BK 20/8 2011 med Breeze, Milloo & Trizz

Kan lova att jag starkt funderade på OM jag överhuvudtaget skulle åka till klubben & tävla....Hade så himla himla skitont i bäckenet & så regnade det:( Ingen bra kombination....Men det var bara att bita ihop & gå & ställa sig & vänta på skjutsen.
Eftersom att det var Södertälje BK som var arrangör så hjälpet jag till så gott det gick...Kroppen ville INTE men med ännu mer medikament så skulle det nog kanske gå?!?
Men känslan av att jag igentligen INTE skulle starta satt hårt i huvudet...hur långt ska man igentligen tämja kroppen?!? Vet ju om att det inte är bra att proppa sig full av mediciner men....agility är för kul för att jag ska kunna släppa även den biten. Det är ju så himla mkt annat som jag varit tvyúngen att ge upp & agilityn ja den vill & måste jag ha kvar....Nä nu sk jag inte deppa ihop, det skulle ju handla om agilitytävlingen:)

Ja Äntligen skulle Breeze få köra en hopp 2:a igen!!! & det med snälla Birgitta:) Men först ut var jag & Trizz:)

Trizz, hoppklasss 1 Södertälje BK 20/8 2011 Domare Marianne Fernström
Resultat: DISK eller vi kom i allafall 3 hinder...å eftersom att vi fick en disk så tidigt så valde jag att gå av. Kände att det kunde jag ge min kropp. Trots att Trizz såklart hellre hade kört hela banan, men jag var tvungen att tänka på mig i det ögonblicket....
Det började bra:) Men sedan var jag för säker på att Trizz skulle suga på rätt ingång i tunneln & jag blev då övermodig & tog ett steg för TIDIGT åt vänster vilket resulterade i att Trizz oxå drog åt vänster= förbi rätt tunnelingång & till fel ingång:( Fick dock stopp på henne men då...flippade hon ut & försvann från min planet suck..
Trizz, agilityklass 1
Resultat: DISK eller vi kom i allafall 2 hinder...
Även nu startade vi bra & IHOP! Men efter hinder nr 2 som var en böjd tunnel skulle hon RAKT fram till ett hopp & VAD GÖR JAG??? Jo, säger UT vilket resulterar i att Trizz såklart DRAR RAKT UT bort mot slalomet:( Suck...Hade bara behövt säga HOPPA! Men...i förra klassen så drog hon inte på Ut tunnel & nu överdrog hon på UT Fram suck...Ja ja, kroppen min behövde nu bara lomma av banan igen...

Milloo, hoppklass 1 Södertälje BK 20/8 2011
Förare: Birgitta Blomkvist
Resultat: 10 fel
Allt såg himla BRA ut tills dom mer eller mindre krockade med varandra efter en tunnel på väg till ett hopp= 5 fel, sedan gick han ur slalomet?!?!?=5 fel till totalt 10 fel
Milloo, agilityklass 1
Resultat: 5 fel i slalomet igen grrr......Annars såg det rackarns BRA ut:)





Breeze, hoppklass 2 Södertälje BK 20/8 2011
Förare: Birgitta Blomkvist
Resultat: 5 fel
Tyvärr så gick Breeze förbi!?!? 1:a hindret=1 vägran:( Sedan startade dom & Breeze gick som en världsmästarhund!!!! Så jäkla himla BRA gick hon hela banan & med 0 fel, men så var det ju den den jävla sketna vägran från innan starten:( Om inte OM hade funnits hade Breeze vunnit med ca 7 sekunder & tagit sin sista pinne i hopp 2:an...Lite surt...Men...Birgitta & Breeze körde så himla BRA i hop i dag, nästan så att jag fick rysningar....

 

 
Birgitta & Breeze på väg in i mål!

TACK Birgitta för att du körde mina juveler Breeze & Milloo!!!

Birgitta & Breeze jagar vidare efter den där sista hopp 2 pinnen i Kungsör 3-4/9 2011....

Lite blandade bilder från dagen:

  
Japp, det regnade hela dagen...
   

Njut av era hundar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0