Viltspår med Trizz

Onsdagkväll & återigen dax för viltspårsgruppen att träffas.....Jag åkte ut lite tidigare & la ett spår som sedan Anette med Molle gick. Christina la ett till mig & Trizz. Hade "allt" med mig hmmm not hade såklart glömt både sele & linan hemma:( Så det fick bli halsband & så lånade jag en lina av Anette:)

I dag skulle Christina gå med & det störde Trizz lite grann....Kan oxå ha varit att starten var precis brevid bilarna. Nåja hon tog upp spåret samtidigt som hon hade lite koll både bakåt & på Christina...Men hon släppte det ganska snart. Men jag tyckte att hon var lite fladdrig i spåret men enligt Christina så var hon rätt men ringade lite då & då. Spetsvikeln tog hon galant, men så vek hon av & började bakspåra?!? Jag lät henne gå på & efter ca 10 meter kom hon på att hon gick fel, duktig tjej! Då vände hon upp & gick på rätt, sedan jobbade hon ganska bra med nosen nere i backen. Hon hade varit ngt för högt i början av spåret, men det kan ju ha legat kvar högt, vad vet jag...Klöven hittade hon i alla fall:) Men hon ville inte bära tillbaka den....Nä lite godis från matte räckte bra denna kväll:)

Kände efter kvällens träning att jag måste fokusera MER på spårträningen med Trizz....Men å andra sidan är det skitsvårt när kroppen strejkar:( Usch jag blir så trött på att den hela tiden ska sätta käppar i hjulet:(
Att vid varje tillfälle säga att " jag måste ha spåret på mjukt, slätt & lättgånget underlag annars kan jag inte gå det" grrrr

Kvällens positiva nyhet var att jag INTE träffade på verken några pundare eller vildsvin!!!!

TACK viltspårgänget för en trevlig kväll!!!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0