Viltspår för Milloo & Svenerik

Jag hade lagt ett ganska långt spår med bla 3 vinklar, en spetsvinkel & ett bloduppehåll åt Svenerik & Milloo. Spåret hade fått ligga i ca 3 timmar innan dom gick det. Jag gick med & "kollade" av dom:) Men oj, vad dom skötte sig bra! Mille missade ngt vid bloduppehållet & ringade men hittade tillbaka & tog upp spåret & jobbade sedan klockrent:) Hade ju gett direktiv till Svenerik att låta Mille jobba självständigt & att han helt skulle lita på honom & det gjorde han:) Mille spårade så himla BRA & hittade klöven:) Sedan bara var vi tvungna att gå till det nya svampstället & plocka en hel del höstisar(som nu ligger på tork)

        


Milloo med klöven:) Som han dock lämnade i skogen när vi plockade svamp....

Lena hade ju lagt ett spår åt mig & Trizz med 3 vinklar, ett bloduppehåll & en spetsvinkel. Spetsvinkeln hade hon lagt över en bred stig & sedan ganska tvärt vänt tillbaka över stigen igen...gulp inte det lättaste men...oj,oj,oj vad SNYGGT hon tog den vinkeln:) Trizz gick attans BRA, hon "tappade" bara vid bloduppehållet(verkar gå spöken i att göra så?!?!) Men hon kom tillbaka & sedan gick hon så BRA! Christina gick med & i dag så brydde sig Trizz inte alls om att hon var med:)
Trizz hittade klöven men som vanligt så tyckte hon att jag gott kunde bära dn tillbaka till bilen:) Hon hade ju gjort sitt....

TACK Christina för ett trevligt upplägg av träffarna! Synd bara att dom var alldeles för få:)

TACK Svenerik för att du går med min Prins Milloo:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Jag blir sååå sugen när jag tittar på dom fina

bilderna. Leffe ska snart ut och spåra igen,

det ska bli roligt att se om han fortsätter

lika elegant som han börjat.

Kram Eva o Leffe

2010-09-26 @ 10:58:18
Postat av: Marie G

Ja det är härligt att göra ngt med hundarna & än bättre när man är ute i vår underbara natur!

Är övertygad om att Bästa Leffe fortsätter att vara BÄST:)

Kramisar

2010-09-26 @ 11:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0