Ut i skogen med ligan

Eftersom att vädret var kanonenrs så bara måste jag ut i skogen:) Tog med mig Breeze, Milloo & Trizz. Sindie, gammeldamen fick stanna hemma, hon fixar inte riktigt att gå långisar.......

Tänkte passa på & kolla efter svamp samtidigt som jag & ligan verkligen gick "Off road". Det var ju det där med att traska i oländig terräng, det skulle tydligen vara bra för kondisen:) Hade absolut ingen tidspress så lullade på i ett behagligt lunkartempo....Visst ligan sprang så att tuvorna flög, men jag bara njöt av det härliga vädret & lugnet....

 

Å svampen då? Visst jag hittade massor av svamp, men inte fasiken hittade jag ngn som var ätbar:( Eller jo en liten tuva kantareller men det var allt suck...Men jag såg minsann spår efter svampplockare som hunnit före mig:(



Ja ja jag fick väl njuta av annat bla så kollade jag in bäverboet, såg ett djurhuvudskelett & så massor av konstiga svampar...

  

Även ligan fastnade på mina foton:)

  
  
  
  


Breeze


Trizz

  
  

Milloo


Det var en härlig tur som varade i ca 2 timmar:)

Njut av era hundar! 

Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Hej Marie o sheltieligan

Vi var också i skogen i dag och letade svamp med

samma resultat, men vi hittade bara små ärt stora

kantareller.

Vi får leta vidare. Kram o klapp Eva o Leffe

2010-09-05 @ 17:11:35
Postat av: Marie G

Hejsan, Hmmm dom små är ju bra att ha att träna svampletning med:) Man får se det positiva i allt....Lycka till med svampletandet!

Kramisar

2010-09-05 @ 17:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0