Träningstävling i agility med Trizz

Tyvärr så mår jag verkligen inge bra, men eftersom att träningstävlingen i agility var inplanerad så var det bara att bita ihop & åka till klubben. Inget fixar sig ju själv.....

Jag hade bara med mig Trizz eftersom att dom andra agilitystjärnorna var kvar på landet. Pga att jag har så attans jäkla ont i kroppen så beslutade jag mig för att bara köra Trizz i agility resp hoppklassen. Visste inte ens om jag skulle fixa det?!?
Men till start kom vi & min plan var att ställa henne vid start(som alltid) för att sedan gå till hinder nr 2 & kalla in. EFter hinder nr 2 var det en tvär sväng tillbaka till hinder nr 3. Trizz har ju haft lite problem när jag gått för långt vilket har reulterat i att hon skippat hinder nr 1:( Men inte denna gång:) Hon gick kanoners, precis som jag planerat!!! Sedan upp på balansen & sedan fick hon stå lite i kontaktfältsbeteendet:) Efter gungan så skulle hon svänga tvärt till vänster, men se inte Trizz inte...Hon skulle svänga höger upp på balansen, suck....Jaha disk blev det...Men vi körde vidare & hon gick riktigt bra, men jag vill ha mer fart i slalomen!!! TRÄNA-TRÄNA!!!!

Sedan var det dax att köra hoppklassen...Det fick bli en liten nödlösning, klockan gick & det var mörkt & alla var mer eller mindre blöta:( Tog delar av agilitybanan & la till resten så att det till slut blev en hoppbana. La in sådant som JAG & Trizz behövde träna på:) Dock hördes lite jämmer bland en del av deltagarna...

Men Trizz gick BRA!!!Det blev en vägran, men det berodde helt på att JAG var slarvig:( Pang i pallet på mig!!!
Glädjande nog så fixade hon svårigheterna:)
Vi VANN öppenhoppklassen:)

MIN STJÄRNA!!!

Men det allra roligaste var att det kom så många som ville köra!!! Himla KUL! Å så var det blandad klubbtillhörighet, xtra kul.... 

TACK alla ni, ingen nämnd ingen glömd som hjälpte till att genomföra den här träningstävlingen!!!
TACK alla ni som kom & tävlade!!!

TACK till vår sponsor: Lena på TUMBA HUND & KATT, Solbo center i Tumba(bakom Robbans pizza)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Va kul grattis!

Ja det var riktigt roligt och träna igår, när hon hade full fokus på mig! Ska ta henne till veterinären på tisdag bara för att vara på den säkra sidan så hon inte har on någonstans eller har någon annan sjukdom som borrelia eller så, då hon börjat dumma sig i andra situationer också.

Är du ledig någon dag nästa vecka? jag har jourvecka, då kanske vi kan åka ut och träna en sväng, jag kan onsdag , torsdag fm och fredag .

Ha det bra

2010-09-17 @ 09:57:19
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

KUL att det gick bra! Jag kollar alltid mina hundar hos en kiropraktor om jag misstänker ngt knasigt. Har tips på en som är bra....

Ska kolla mitt jobbschema så höres vi igen:)

Ha det bra!

2010-09-19 @ 09:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0