Jag, Breeze & Trizz har varit i Läppe & Vingåker

Den här helgen har jag med tjejerna tillbringat i Läppe hos mina kära vänner Sven & Marie:)

Jag blir alltid så himla träningssugen när vi träffas, för förr i tiden tränade ju Marie & jag alltid ihop.....
Den här fredagen aktiverade vi våra tjejer med dummiesa pportering. Sven gick ut ca 15 meter med 2 dummies, slog i hop dom, kvackade & slängde dom en i taget åt respektive höger & vänster. Sedan skickade jag Breeze åt höger & hon letade & hämtade jättefint:) Sedan när hon lämnat så skickade jag henne att hämta den andra, även den hittade & hämtade hon:)

Sedan så la Sven ut 2 dummies som hon fick leta upp & hämta, självklart fixade hon det:)

Även Trizz ville vara med...Men jag var tveksam då dummiesarna vägde lite väl mkt för henne.Men jag ville såklart testa...Men Sven fick bara ta med sig en ut, ca 10 meter. Sedan visade han den, kvackade & droppade ner den. Jag skickade Trizz som racade ut, sprang förbi fram till skogen & tillbaka till tappstället. Hon hittade den, men visade inga tendenser till att vilja bära med den hem. Men jag pushade henne & till slut så släpade hon med sig den till mig:) Gillas att hunden kämpar:)

På lördagen var det dax igen. Började på samma sätt dvs att han gick ut med 2 dummies, kvackade & slängde ut dom. Breeze gick bra & säkert ut & hämtade dom....Sedan la han ut 3 dummies på olika ställen på ett ganska stort område. Breeze fick under tiden sitta fot brevid mig. När alla dummies var utlagda skickade jag ut henne att "leta-hämta". Hon drog som en raket, vilken hund:) Hon letade bra & långt ut:) & hon plockade dom en efter en.

Jag tror att Breeze tror hon är en apporterande hund.... Rackarns vilken allround hund hon är:)

Har varje morgon i Läppe gått upp i ottan för att traska på morgonpromis. Det är sååå skönt att börja dagen så:)

Sedan på lördagen var det AgilityKM på Vingåkers HK. Alltid lika trevligt att åter träffa deras härliga agilitygäng:)
Tyvärr så regnade det hela dagen:( Usch inte lika kul....
Men till slut så stod dom där klubbmästarna i resp storlek...

Ett JÄTTEGRATTIS till:

Linnea med Ludvig, medium
Susanne med Mixi, large
Inga med Gibson, veteran
tyvärr minns jag inte namnet på hon som vann small....

Tack alla för en trevlig dag!

Tack Sven & Marie för som vanligt trevligt sällskap:)

Nu är jag tillbaka i vardagen igen.....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja jag hoppas bara att det fortsätter i rätt riktnig, så hon slutar med sina dumheter. Men det är ju bara att jobba och jobba så ska det väll gå vägen, jag hoppas det i alla fall!

2010-09-19 @ 20:40:50
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Jag håller tummarna för att det "släpper" för er:)

2010-09-26 @ 11:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0