Äntligen viltspår för mig & Trizz & så Milloo så klart....

Svenerik la ju Milles spår redan i går kväll, det fick alltså ligga 24 timmar innan han fick gå det....
Mille började BRA, 2 viklar & 1 bloduppehåll fixade han galant:) Men när det var ca 10 meter kvar, jag såg slutet så vek han av & drog till vänster?!?! Hmmmm jaja han fick gå men han virrade en del...Men han "hittade "tillbaka till spåret men på precis samma ställe drog han till vänster igen suck. Å när han blev alldeles lost ja då ville han till matte:) Men Svenerik gav inte upp & till slut så hittade Mille klöven:) Undrar VAD det var som luktade så gott?!?!

Trizz spår la jag direkt vi kom, det blev ett spår på ca 75 meter i lite lurig terräng. Stenigt & uppför resp nerför, buskigt & högt gräs. Ja det innehöll det mesta. Det låg ca 1 tim & 15 min.
Hon var supertaggad & jössea vad DUKTIG hon var!!! Hon tog spåret korrekt, var sedan spårnoga med nosen i backen hela tiden:) Vinkeln blev dock lite väl vid....Sedan gick hon ngt för mkt till höger om sista stigen, klöven låg nästan direkt efter stigen. Men hon hittade klöven:) Å NÖJD var jag!

Hundarna fick sitta i bilen för det fanns ingen chans att ha dom ute när vi pratade:( Det var fan så mycket jäkla mygg:( Visst jag var sprayad men inte gör jag det på hundarna....

Det är bra KUL med viltspår!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Hej Marie o sheltieligan

Det är roligt att träna blodspår. Leffe är också

duktig på blodspår, dom har ju att brås på (Breeze)

Kram o godis Eva o Leffe

2010-09-09 @ 13:11:54
Postat av: Marie G

Hejsan, Ja man verkligen ser att hundarna är taggade när det är dax:)

Å när ska Ni gå anlagstestet:)

Ha en härlig helg!

2010-09-10 @ 09:46:07
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0