Äntligen har jag & Trizz debuterat i agility resp hoppklass 1, med 0 fel i hopp med plac 5!!!

I dag skulle det ske, det jag väntat på i säkert mer än 10 år!!! Att ÄNTLIGEN få tävla agility igen!!!!
Ingela plockade upp mig & Trizz för färd till Vallentuna BK´s officiella agility tävling....Väl framme så var ju min plan att mäta Trizz igen....Alla har ju sagt till mig att mäta om henne, hon kan bara inte vara mediumhund. Så nu inköptes en tävlingsbok & ja sedan var det "bara" att mäta in henne....Domaren mätte & mätte flera gånger & JA helt klart en smallhund! Visst hur han än mätte så blev resultatet small!!! Eftersom att jag anmält henne i medium var det bara att gå & ändra det...Ganska angenämt:) Ja, då fick jag starta sist i både agility & hopp, inte mig emot....

I agilityklassen, som såg så inbjudande ut körde hon som en racer! Dock tyckte hon inte att man skulle ta hopphindren innan kontaktfälten:( Det stod alltså 1 hopphinder innan varje kontaktfältshinder, i olika vinklar. Trizz drog direkt på balansen som var hindret DIREKT efter runda tunneln enligt Trizz...Enligt mig & domaren skulle det tas 1 hopphinder innan=DISK! Ja ja det var bara att köra vidare:) Dock hände samma sak efter nästkommande runda tunnel, enligt Trizz var det full rulle till A hindret, enligt mig & domaren så var det 1 hopphinder innan...Men nu han jag få tillbaka henne innan hon stutsade upp på A´t. Trizz kom snyggt tillbaka & tog hopphindret...Väl på A´t så fick hon stå "länge" i rätt position & fick då mkt beröm:) För hon tog kontaktfälten klockrent!!! Ja sedan efter slalomet var det gungan, enligt Trizz & ja ni vet att så var det inte...Nix det var ju nämligen 1 hopphinder innan. Men även denna gång så fick jag tillbaka henne så att hon kunde ta hoppet...Även gungan tog hon klockrent, lät henne stå kvar ett tag så att jag kunde gå en bit på upploppet...Sedan var det FULL FART i mål!!!
Diskade var vi, men FASIKEN vad attans KUL det var att ÄNTLIGEN "kunna" tävla igen! Å det med min underbara Trizz:)


  
   
  

Sedan var det dax för hoppklassen, även denna bana såg rolig ut. Trizz stod stensäkert kvar innan jag gav släppkommandot....men sedan var det som om hon hade eld i baken hon drog i full fräs över dom två hopphindren, in i säcken & vidare till tunneln. Tyvärr så var ju jag en bra bit bakom min racer så hon fick liksom "vänta" på mitt upprepande kommando till tunneln hmmm. Men oj vad härligt det var att se rumpan på henne:) På ngt sätt så fick jag ihop hoppet innan valsen till slalomet, som hon tog i ganska bra fart:) Sedan var det typ staketet på 4 hinder, även här fick hon ta 1:a hindret sedan gjorde jag en vals för att sedan vara på samma sida till dom andra 3. Jösses inte för att jag riktig vet vad jag gjorde men Trizz tog staketet som värsta proffset:) Det bara flöt....Sedan in i böjda tunneln i full fart:) Däcket-lången sväng in i korta tunneln-hopp & så in i valfri ingång i böjda tunneln-tillbaka till hoppet-korta tunneln-tvär vänstersväng till dom 2 hopphindren på upploppet & så I MÅL med 0 fel!!!!

   
  

FYFASIKEN vilken jäkla DUKTIG hund jag har!!! Kände mig så rackarns supernöjd efter faktiskt båda loppen men främst med hopploppet så klart:)

Hopploppet räckte till en 5:e placering:) dock bara 4 pinnar:(

Vallentuna BK 2010-09-12
Hund: Trizz
Förare: JAG:)
Domare: Roger Franksson
Agilityklass 1: Disk
Hoppklass 1: 0 fel tid: 42.38. Plac: 5/22, 7 disk. Ref tid: 48 sek. 4 pinnar:(

Ett stort GRATTIS till Jörgen som med sin Joplin kom 6:a i hoppklassen på tiden 43.03!!!
  


Ingela & Hettie som kom 7:a i agilityklassen!

  
Ingela & Ia

Nu är jag än mer sugen på att få tävla MER!!! Nästa tävling får bli DM den 25/9 med Trizz i Haninge:) Då ska ju snälla Birgitta köra både Breeze & Milloo:)

Njut av era hundar!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Carina

Gud va kul att det gick så bra, trots disk i första loppet :)

2010-09-13 @ 11:09:51
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja det kändes härligt!!! Disken är redan (nästan) glömd:)

2010-09-14 @ 23:03:52
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Heja Heja!!

Grattis vad roligt. Nu är det bara att "åka" vidare.



Kramar från Lotta med Lapparna

2010-09-15 @ 10:32:33
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Tackar Lotta:)

Men nu lider jag av sviterna, men vaddå det är ju "bara" att bita ihop....

Kramisar

2010-09-15 @ 23:59:49
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0