Rapport från Leffe

Tack matte Eva för dina rapporter & för att du verkligen aktiverar "våran" Leffe:) Denna gång med att testa fårvallning, gillas:)
Jag har testat på fårvallning med både Jeffi & Sindie, kan lova att det var en upplvelse ha,ha,ha...När Jeffi var bland fåren så stannade hala flocken upp & bara stirrade på honom?!? Sedan var det som om dom tänkte Vad i hela friden gör den där blåa pricken i våran hage?!? Så vad gör fåren?! Jo sätter av i världens fart EFTER Jeffi hmmm det var bara för honom att springa med hela flocken efter sig...Det slutade med att jag fick gå in & skingra flocken & ta ut Jeffi. Med Sindie funkade det däremot helt OK! Hon liknade väl mer än BC?!?
 
Hej Marie o sheltieligan
 
Det blev inget öppenklass spår lagt och nu börjar älgjakten. Men Leffe kommer säkert få sin spårträning.
 
Min påhittiga tränings kompis har fått nys om att man kan testa FÅRVALLNING i Järvsta (var nu det är) den 24/10, så jag o Leffe hänger med. Det är beardisklubben som håller i det.
Jag har aldrig tänkt tanken att pröva vallning, men det ska bli roligt och spännande.
 
Hälsningar Eva o Leffe

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Hej Marie o sheltieligan

Nu är det snart dags, det känns spännande och

väldigt ovant, FÅRVALLNIG ? :)

Men Leffe brukar fixa det mesta med glans.

Kram Eva o Leffe

2010-10-13 @ 21:13:27
Postat av: Marie G

Hejsan,

Ni fixar det med glans:) Glöm dock inte kameran...

Kram på er från mig & hela ligan

2010-10-13 @ 23:21:50
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0