Agilityträning igen på klubben med hela ligan

Tillbringade många timmar på klubben i torsdag, "sista" dagen på hösten...kanske:)
Som vanligt när vi träffas, Elisabet & jag med alla våra hundar så börjar vi mde att gå en promis. Sedan var det bara att tänka ut en bra plan på vad vi skulle träna på...Eftersom att ingen utav oss orkar flytta eller vrida på kontaktfältshindren fick det bli lite efter hur dom stod.

Fick för mig att fokusera på bla Jaako svängar med alla mina + knixiga slalomingångar med fart. Självklart bara måste jag träna upp FARTEN på Trizz i slalomet hmmmm.

Breeze: Jösses att hon bara orkar ha ett sådant driv vid varje träningstillfälle...Å vid varje träning med henne blir jag deprimerad över att inte kunna ta tillvara på hennes kapacitet:( SKIT!!!
Ja,ja....eftersom att jag inte har en chans att "hinna" med henne blev det större fokus på Jaako för hennes del. Har inte kört dom så mkt med henne & det märks, hon har inte riktigt "köpt" dom ännu...Beror säkert på att jag är otydlig/för tidig/för sen osv. Men...efter några repetititioner så var jag faktiskt nöjd! Men oj vad hon är känslig på om jag är för tidig....Jag hinner attan inte ens tänka "shit nu var jag för tidig igen" innan hon snappat upp min felhandling...Men fördelen med det är ju att det klart & tydligt SYNS när jag gör fel jiiihaaa....Å oj,oj,oj vad mkt JAG lär mig av det. Men vad fasiken gör det?!? Jag kan ju inte göra mkt åt det:( Eller ja visst HANDLA tydligare kan jag ju försöka med:) men tyvärr INTE få mer fart på skitkroppen:(

Milloo: I dag fick även Prins Milloo köra:) Han riktigt studsade med mig mot banan...Han vill oxå mkt men är ngt lättare att hantera för min del...Dock är han inte alls lika självgående som Breeze, dom är helt olika att köra. Mille är himla KUL att köra men....med honom måste man vara mer MED. Å återigen så sätter min skitkropp stopp för det:( Men jag försöker vid varje träning att få honom mer & mer självständig, går väl sisådär..Däremot har han rackarns fina kontaktfält & bra fart i slalomet:) Gillas...

Trizz: När det var dax för att köra Trizz kände jag att jag var tvungen att skaka av mig olusten över att vara så jäkla begränsad med kroppen...
Trizzen var som vanligt taggad & hon är oxå himla KUL att köra:) Måste ju även med henne träna mkt på att hon själv ska gå med driv utan att jag hela tiden är med...Hon "väntar" på mig & med henne räcker det ännu inte med att ge kommandon fullt ut, nä hon vill helst ha med mig. Inte om det är hinder nära men blir det lite längre avstånd då...Var för dagen mkt nöjd med hennes slalomingångar men som vanligt så är det farten i slalomet som inte alls är vad jag önskar...Men det är bara att TRÄNA vidare...Däremot så har hon köpt mina Jaakosvängar:)

Avslutade med att gå en promis med alla lösa innan det var dax för avfärd mot stan. En liten stadspromis med Pleska nere vid Maren:) Solen sken & trevligt var det...Tog sedan bussen hem med hela ligan.

Hela ligan fick sedan varsin älgburgare som ngn form av belöning för att dom måste dras med mig på agilityplanen..

TACK Elisabet för en trevlig & välbehövlig dag!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0