Vi har lagt viltspår & så dessa jävla lösspringande hundar!!!

Eftersom att dom lovat dåligt väder i helgen var det lika bra, trots att det var fredag kväll:) att lägga viltspår. Så på med gummibootsen & sedan drog jag med mig Svenerik & Breeze ut, han fick gå först med blod & snitzlar. Kan lova att det blev ett spår i MYCKET varierad terräng, det gick upp, ner, under träd & buskar för att inte tala om stenbumlingar. Spåret innehöll 2 vinklar som vi la ganska direkt efter 2 träd. Ja förrutom alla vinklar som blev naturligt så klart. Ett bloduppehåll på ca 12 meter blev det oxå.
Ca 150-200 meter långt.

Efter att ha ätit supergod smörgåstårta & lite vin, det är ju trots allt fredag:) så tog jag med mig Trizz ut. Då hade spåret legat ca 1 timme & 15 minuter.

Hon visste direkt vad det var frågan om & tog upp spårstarten jättebra! Kanske att hon var lite snabb just med in luktningen...Men sedan bar det av i ett för mig mkt behagligt & bra tempo.....Hon fixade vinkarna bra, bloduppehållet gick hon nästan som bäst på?! Kanske att hon då måste "jobba" mer...När det var ca 20 meter kvar blev hon stående & slog lite. Då var det mer öppet & det vindade ju en hel del. Men jag stod bara & väntade ut henne. Som Janne Mann säger: "Lita på hunden"!!! Å visst, när hon snurrat runt lite & liksom kollat av läget så gick hon på spåret igen, sedan kom hon ngt till vänster om spårslutet men tog sig tillbaka & hittade klöven. Jubel i busken blev det!!! Å fort fram med godisburken:)

Klöven fick ligga kvar för Milloo ska få gå spåret lördag fm. Hoppas bara att klöven ligger kvar.....

Medans vi gick där på väg hem, Trizz & jag så kom den där JÄTTESNÄLLA, BARA VILL HÄLSA BLANDNINGEN mellan schäfer/rottis på ca 10 månader & ca 35 kg!!!! Rusandes MOT oss...Satan i gatan vad förbannad jag blev!!! Husse ropar Max, kom, MAX KOM! Inte fan kom Max, inte till honom i alla fall. Nä han studsade som ngn jäkla gasell runt mig för att komma fram till Trizz! Trizz vrålade & varje gång hon drog så hänge han på:( Jag daskade till honom med både linan & gummibootsen nästan så att jag trodde den skulle åka av foten. För övrigt så hetsade jag inte upp mig såååå mycket, inte mer än att Max till slut fattade att det nog var bäst att gå till husse. Kanske jag ändå blev lite hes, å stöveln satt kvar på foten....

Men fybövelen vad irriterande det är när folk inte fattar att man INTE har sin hund springandes LÖS utan kontroll!! Å här i "skogen" som det finns vilt & det är FAKTISKT koppeltvång OM man inte har kontroll på sin hund!!! Vilket denna husse inte har:(
Inte fasiken vill jag då höra " Han är sååå snäll & vill bara hälsa" INGEN ANNAN BESTÄMMER VILKA MINA HUNDAR SKA FÅ HÄLSA PÅ FÖRRUTOM JAG!!!! 

Som tur var släppte Trizz det hela fort, men undra vad som händer nästa gång vi träffar på Max eller ngn annan liknande?!?!?   

Vi var ju nästan hemma & alltså väldigt nära spårstaren & Trizzen var mer intresserad utav att ta spåret 1 gg till:) När Max väl försvunnit vill säga..... 

Som fredagsgodis fick hela "ligan" varsin Vomstrupe:) Smaskigt, äckligt gott enligt hundarna hua, hua....

Milloo har fått Scaliborhalsband på sig i dag. Hoppas bara att han fixar det i år utan klåda. Får hålla koll på honom.
Sindie har fortfarande ingenting på sig men hon är ju mest på tomten. Plockade 3 stycken på Breeze efter att vi lagt spåret, 2 på Mille & 1 på Trizz:( Fy bövelen för dessa hemska fästingar!!!

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja, jag hade ju inte blivit glad om han kommit springandes mot oss, nu när det går bättre med Nova! Jag undrar vad det tänker med vissa hundägare!!!

Ha det bra

2010-05-09 @ 16:14:47
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Precis, man vill ju inte att dom kommer & skrämmer livet ur ens hundar:( Blir så trött på sådana hundägare....

Ja du har jobbat bra med Nova:)

Ha det gott!

2010-05-10 @ 10:04:15
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0