Tillsammans med ligan på landet

I går kväll tog jag tåget till landet & lillstugan.....Faktiskt skönt att ha hela ligan samlad:)
Självklart skulle alla sova i lillstugan, mysigt....

På fm i dag åkte jag till Gnesta för att köpa fler hängare & små krittavlor till mamma. Alla hundar ska få sin egna hängare & en liten krittavla med sitt namn på. Passade då oxå på att köpa hem till mig själv, tyvärr hade hon bara 6 stycken kvar, precis så att det räckte till mamma & hem till mig. Det blir alltså inga hängare i min lillstuga....
Nu ska jag bara jaga krita så att jag kan texta deras namn. Ngn som har en bit krita hemma??? Spelar ingen roll vilken färg, tavlan är svart.....

Lions hade loppis & då passade jag på & leta efter billiga gardiner till lillstugan. Hittade flera uppsättningar i rätt färg & allt bara för 30:-, snacka om flax:)
Självklart kollade jag om dom hade några gamla hundböcker & flax igen för jag hittade en lite annorlunda bok från-63. Den ska jag plöjja igenom, bara för skojs skull...10:- för 2 hundböcker, helt ok!

Köpte även kyckliglever som mamma stekte upp, mumsigt tycket hundarna. Har så att Trizz får i morgon & visst dom andra fick oxå lite....

Nu har vi precis varit ute på en kvällsrunda med hela ligan. Sindie fick oxå hänga med men hon var lite seg....Märks att hon faktiskt är 12,5 år & lite stel. Milloo & Trizz racade mest hela tiden, Breeze hängde på då & då men det märks att hon blivit tung:)

Nu smaskar dom på varsin Denta Stix..

Själv kommer jag väl tillbringa kvällen med & kolla efter fästingar:( Peppar, peppar men hittills har dom haft väldigt få fästingar?!?! Knappt man vågar säga så för då kommer dom väl i massor, usch & fy!!! Tror ligan får sova i storstugan i natt...

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jo jag har ju en vit Krita, men det är lite svårt att skriva med henne, hihihi. Skämt och sido tyvärr så har jag ingen!

Ha de bra ute på landet!

2010-05-30 @ 11:01:35
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ha,ha,ha nä det skulle inte funka:)

Har det bra här på landet men snart är det dax att åka hem till stan...

Ha det gott!

2010-05-30 @ 15:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0