På landet & så tidig morgonpromis

Hela söndagen tillbringades UTE självklart var även hundarna med:) Själv så pysslade jag lite här & där i trädgården, så mkt eller lite som kroppen klarade:( Tog pauser då & då sittandes i SOLstolen medans SOLEN brände dit några fräknar...Så skönt!!!

Hundarna dom lullade omkring, rullade sig i gräset & bara låg helt utsträckta, mysigt för dom:) Kan lova att dom sov som stockar när vi väl kom hem på kvällen....

Ja nu är det åter en ny vecka & japp det bidde en tidig morgonpromis i dag med:) Gick ner mot/runt Ragnhildsborg, en jätte härlig prmis. Hundarna kan gå lösa hela rundan när man går så tidigt. Annars är det en hel del folk som traskar där...
Såg flera Ekorrar som retar mina hundar:) Men dom satt i träden, så dom var snabbt glömda...

Precis bakom Bergvikshusen brakade det till i "skogen" brevid mig & 2 råddjur racade i väg. Men mina VÄLDRESSERADE:) hundar bara kollade!!!! Även dom blev nog lite chokade.....Sen när vi kom på framsidan racade, troligen samma djur upp i skogen ca 20 meter framför oss. Inte heller nu brydde sig mina hundar!!! Däremot så var det några andra uppe i skogen på andra sidan berget som hade hund & den lät så antagligen sprang rådisarna emot dom....Mina hundar var helt tysta:) Just därför får MINA hundar gå lösa i skogen året om...För så beter dom sig när det kommer rådisar:)) Oavsett årstid...

I kväll ska jag på en föreläsning om "ABC för hunden" på Animalen. Ska bli intressant.. Ska försöka att skriva några rader om det.

Nu är det jobbet som väntar...

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0