Levergodis

Mina hundar & säkert många nadras oxå älskar ju levergodis, ja inte det köpta:(
Nä riktigt hemgjort ska det vara!!! Enligt min liga i alla fall.....Men jag fixar INTE doften av lever i ngn form:( Men som tur är har jag snälla kompisar som i bland förbarmar sig över mina "stackars" hundar & tar med sig lite hemgjort. TACK snälla ni!!!!

Men här kommer ett mkt enkelt recept på hemgjort levergodis. Testa gärna:)

LEVERGODIS

1-2 kg lever
Vatten

1. Sätt ugnen på 100 grader
2. Koka upp vatten med ev lite salt i
3. Skiva levern i ca ½ cm tjocka skivor
4. Häll levern i kokvattnet & låt koka ca 20 minuter samt skumma av vid behov
5. Ta upp skivorna & skär dom i den storlek du vill ha. OBS! Dom krymper i ugnen!
6. Lägg bitarna på bakplåtspapper på en plåt (du behöver säkert 2 plåtar) & torka i ugnen i ca 2-3 timmar. Rör då & då. Bitarna måste vara hårda annars möglar dom fort! Låt plåtarna stå kvar över natten i avstängd ugn. På morgonen är dom klara!

Tips! Spara leverspadet i flaskor så kan man hälla lite på hundarnas mat. Kanske även den kräsna äter:) Ska testa på min Trizz...OM jag får ngn att göra detta godis?!?

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0