Gemensam hundpromis i härligt väder

Tisdag kväll & åter dax för hundpromis, vi samlades kl: 18.00 & jag hade med mig Breeze, Milloo & Trizz.
Vädret var ju helt underbart!!! Jösses vad mkt vädret gör för att det ska kännas bättre.....Varmt var det oxå så nu kom shortsen på:)

Nåväl det kom ett gäng tappra hundägar, Lotta med "Lapparna", Agneta nu med bara Ebba, Kristina med "Allis Brallis", Maj-Britt med Lovis & Janne med sin Levis. Så det blev ett gäng & desto fler hundar, KUL!


Bilden har jag tillsvidare lånat av "Agneta med Staffarna"http://netabloggen.bloggplatsen.se/
Tog oxå bilder & dom kommer jag lägga in senare....

Vi traskade ner via Bergviksskogen-bakom gamla LT-ner till kanalen(där bla Levis badade, & några passade på att dricka)-utmed kanalen-runt via slussen-genom stan(där jag köpte en glass)-hem via Mälarbron & Bergvik.
Promisen tog ca 1,5 timme.

  

Mina hundar skötte sig under rundan, men...."Mille" var så kär i Loija under hela promisen. Hon brydde sig dock inte alls om honom. Men fördelen var att jag visste var han var. Min liga gick lös mestadels men inte inne i stan...

  

Så här trött var Allis Brallis när hon kom hem:


Foto: matte Kristina

Men nu börjar det märkas mer & mer på Breeze att ngt är på G:) Hon hänger på men lite segt går det. Tur då att vi under promisen inte hade ett så högt tempo.
Själv så stapplade jag mig den sista biten hem:(

TACK Alla ni som kom på promisen!!!
Nästa vecka är det dax igen!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jätte jätte kul med prommis...söta Millo som ville sätta på Loija....

Har ingen blogglust....



Kram Lotta med Lapparna

2010-05-20 @ 22:40:26
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Så trevligt med trevligt sällskap:)

Hmmm Mille är som han är vid snygga brudar:)

Blogglusten kommer tillbaka, tills dess får du gärna skriva kommentarer här, altid lika kul när ngn skriver.......



Kramis

2010-05-21 @ 08:52:31
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0