Det blev agilityträning med Carina & Russeltussarna

För inte kan man säga nej när det plingar på dörren & Carina är sugen på att träna:) Så in med en värktablett till & så packa ner agilitysakerna. Sedan bar det av till fotbollsplanen bakom husen.
Vi byggde upp en velodrom med hopp, tunnel(böjd) & däck alla hinder från Rusta. Men dom funkar bra...


  
Carina bygger & vårat "läger"

Trizz hade ju fått en riktig långis precis innan så jag undrade om hon skulle fixa att vara fokuserad?!?
Men lite fladdrig var hon men jag tyckte att hon skärpte till sig & jobbade bitvis riktigt bra:) Jobbade med framåt utan att jag rörde mig för det kunde jag ju knappt:( Å visst ngt hinder missade hon, speciellt ett som var lite högre. Men annars så blev jag ändå lite förvånad att hon jobbade så pass bra självständigt:) KUL!
Tajta svängar körde jag oxå & dom blev tajtare & tajtare, KUL!!!
Ja trots att jag knappt kunde röra mig så funkade det, måste bero på att jag har en BRA hund:) Men det är klart jag kan ju inte alltid köra det jag vill eller verkligen behöver, men det är bara att gilla läget....

  
Jag & Trizz med liite avstånd:)

  
Hoppteknik kurs nästa:)

Tyvärr kom Indra & sedan var Krita helt fokuserad på henne:( Krita drog även några rundor efter Indra eller där hon trodde att hon var. Förstår att det var kämpigt för Carina, men hon bet ihop & avslutade BRA! Ska bli kul att följa dom i framtiden...

   

  
 
Carina & Nova


TACK Carina för att du drog ut mig & Trizz:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja hoppas du inte har allt för ont nu!

Tack för all hjälp!

Ja jag blev ganska galen på Krita, men jag ser ju vad vi behöver träna mer på, inkallning och kontakt!

2010-05-13 @ 15:26:38
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Carina

PS, jag snor några kort från bloggen, hoppas det är ok!

2010-05-13 @ 15:27:58
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag såg precis dit inlägg!

Ja det här måste vi göra om!

2010-05-13 @ 15:41:37
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Å jag tycker bara det är KUL att kunna hjälpa till:)

Som sagt det gör vi om!!!

2010-05-13 @ 16:23:16
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0