Promis med 6 hundar:)

Även denna underbara soliga dag packade jag hundarna, japp alla 6 i bilen för färd till Bastmora.

Tyvärr så vågade jag mig inte ner på hundklubbens parkering så det fick bli Bastmora i stället.....Den parkeringen var plogad så att 2 bilar kunde stå där:)

Släppte ut hela min liga + Zingo & Zigge, planen  var att plumsa/flåsa runt på en ordentlig runda hmmmm. Kan säga så här att hamburgaren jag åt i går nu är helt bortgången:) JötaPetter vad vi alla jobbade! Eller....ja Sindie & Trizz dom gick mestadels PÅ snön/skaren! Jag däremot sjönk ner till över knäna samt att det tog helt stopp!!! Det har ju regnat/töat/snöat/frysit på så det var blandat underlag. Hundarna jobbade på bra men tror faktiskt att jag jobbade mest:)

Rundan tog 45 minuter & jag tänker inte säga hur fort man går den när det är barmark.....

Tyvärr så hade jag ingen kamera med mig:(

Mille, i dag inte min Prins gick & kaxade sig mot Zingo hela jäkla tiden:( Självklart slutade det med att Zingo sa till honom!!! Men jösses på vilket bra sätt han gjorde det?! Han tog honom runt nacken, morrade till & släppte honom. Visst han ska inte göra så men jag kan förstå att han tycker Mille är pest & pina! Det tyckte jag med just då....
Usch & fy för kaxiga hanar som inte vet sitt eget bästa:( Den enda hane Mille inte tål, ja förrutom brorsans Zerox är just Zingo....Funkar helt OK när inte tjejerna är med. Måste ha missat ngt i uppfostran eftersom att han tror att han MÅSTE vara den som har stenkoll på flocken...
Självklart får inte Mille & Zingo vara ihop själva, har dom inte ens i hop inne eller ute när jag är med. Ett himla trixande blir det suck...
Men på en långis har jag dom ihop, ihop & i hop då har dom ju utrymme, men visst det gäller att hela tiden ha koll...

Men nu verkar det som om alla hundarna är nöjda, känns skönt!

SOLEN skiner & jag vill igentligen inte gå till jobbet:( Men det är bara att gilla läget, hoppas bara att kroppen håller för långpasset....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0