Ännu en promis med alla 6 hundarna

Morgonen började TIDIGT, alla hundarna var vakna av ngn anledning & dom var SÅ NÖDIGA! Hmmmm. Släppte ut min liga på baksidan & tjong så drog Milloo & Trizz över staketet & efter ngt:( Inte så kul då det är ganska nära stora vägen.....Jäkla hundar!!! Ja det var bara att vissla & ropa som fasiken kl: 06.05, jippie tyckte nog grannarna... Nåja dom små kräken kom snabbt tillbaka trots att det för min del kändes som flera minuter:( Var ju tvungen att gå in & hämta dojjorna men då hade dom redan kommit tillbaka.

In & lugna ner mig innan jag släppte ut grabbarna på framsidan...

Trevlig start på morgonen, NIX!

Efter frukost & tidningsläsning i lugn & ro  så drog jag & alla hundarna till Bastmora för en promis. Nu parkerade jag på hundklubbens parkering med hopp om att ta sig därifrån i snömodden:)

Gick Rakan bort till sommarstugorna, ngt kyligt men friskt= HÄRLIGT! Har sagt det förr men nu säger jag det igen VÅREN FÅR GÄRNA VÄNTA LIIITE MED ATT KOMMA!!!

Så härligt att se alla hundarna raca fram över "vidderna"! Själv så lulladde jag på, jag & Sindie alltså:) Hon höll sig mest vid mig men i bland så sprang hon på. I bland fick gammeldamen för sig att hon skulle efter tjejerna i skogen....Men hon insåg snabbt att det var mysigast med matte:)

Vete attan om jag har ngn lust med att lämna tillbaka henne till dom på landet om ngn vecka?!?!Känns nämligen så härligt att ha henne hemma:)

Mille då? Jo han hade stenkoll på Zingo grrrrr.....Å så skällde han hela jäkla tiden suck. Svansen var som på en spets, jobbigt jobbigt men inget hände som tur var! Zingo sprang precis överallt & hade inte tid med att bry sig oom Mille....

Zigge den lilla rackaren sprang mellan oss alla. Han kan tyvärr vara lite gåpåig på Mille, inge bra:( Zigge ska ju absolut inte säga till Mille! Zigge e ju yngst....

Trizz min lilla underbara tjej, hon sprang mestadels på vallarna?! Dörifrån hade hon full koll på allt & alla. Självklart blev det en del race in i skogen med dom andra oxå.

Breeze hon ville mesta att jag skulle aktivera henne med snökockor suck....

Vi var ute i ca 40 minuter, men trots vinterväder, lite kyliga vindar så var det SOL & jag var väl klädd så självklart NJÖT jag:)

Fick en kommentar på FB om att jag var klädd för Nordpolen?!?! Vaddå jag är fullt rustad för VINTERN:)

Tog jag mig från parkeringen då? Japp inga problem:)

I kväll "flyttar" jag hem igen, då kommer fjällen gänget hem....Då har jag bara min liga i djurväg att ta hand om ja + Indra såklart:)

Här i huset finns ju förrutom Zingo & Zigge, 1 st katt, 2 st ödlor, 1 st groda samt 1 st jätteorm. + alla utefåglar som ska ha sin mat:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0