Agilityträning i ridhuset med tjejligan

I öndags tänkte jag vara snäll & åka till ridhuset lite tidigare för att se om gruppen kanske behövde lite hjälp?! Men det var helt tomt när jag kom dit?!?!
OK det var rena rama isbanan på vägarna & ja jag snuddade vid en snöhög vid en rondell men vaddå, det var ju AGILITYträning:)

Jaha, PEREFKT då kunde jag träna alla mina tjejer!!! Har ju kollat på massor av bloggar & hemsidor på olika kombinationer så det var ju absolut kanoners att vara helt själv. Kanske lite jobbigt att släpa fram & tillbaka hindren men det gjorde jag så gärna bara jag fick träna:)

Hade ju en plan & i den ingick 4 hopp, en tunnel & slalom. Tänkte träna bakombyten med Trizz & då fick det bli det även med Breeze. Breeze ville jag även träna snäva svängar med. Självklart stod slalom både ingångar & h & v på schemat, men det gör det ju varje gång.

Medans jag plockade fram fick tjejerna springa av sig & som dom röjde:) Sindie var som  ung på nytt:)

Fick ju som vanligt börja med Breeze så att hon sedan ngt mkt lite lugnare kan sitta & titta på...Woa, hon kan INTE vara lugn medans jag kör Trizz, men liiiite lugare blir hon om hon får köra först...

Breeze: Började väldigt enkelt & körde hoppkombination på 3 hinder rakt fram. Sedan la jag till snäva svängar typ Jakkostil konta vanlig "vals". Tycke att hon snävade till det med Jaakosvängen, men det är ju lite svårt att SE alldeles själv:) Men det kändes bra! Men som med allt annat så måste jag TRÄNA & TRÄNA ännu mera!!!
Körde även en hel del bakombyten där jag oxå la in blindbyten. Breeze kändes så jäkla BRA däremot kände jag mig lite sen i situationerna tyvärr...SYND om min härliga hund att behöva dras med mig:( Men hon har nog accepterat sitt "öde" & jobbade på som ett proffs...
Men jag tror att där jag missade så märkte hon inte ngt för jag tror att jag då var snabb att bara springa, nåja rakt fram & BELÖNA henne trots att jag schabblade:( För hon bara jobbade & jobbade bättre & bättre....Men som sagt jag var inte nöjd med min prestation vid flera tillfällen, men då & då lös även jag upp som tur var:)
Hon missade några få tillfällen när hon SNABBT med FART skulle in i slalomen, men då berodde det på att jag var typ sisådär I VÄGEN för henne grrr på mig själv...
Men hon var TAGGAD & KUL att köra, min STJÄRNA!!! 

Trizz: Körde även henne på rakan som start. Sedan rakan in i tunneln innan även hon fick köra lite bakombyten & blindbyten. Ta mig attan om inte torrhandlingen på bakombytena gjort susen?!?!? För hon sket fullständigt i att jag bytte bakom henne!! JUBEL!!!! Hon bara sprang vidare, så jäkla KUL!!! Även fast jag gjorde flera olika bakombyten så brydde hon sig inte någongång, så stolt över min nya stjärna:)
Även blindbytena gick kanoners, men självklart klantade jag mig en gång eller två...Men det gick liksom inte ut över henne på ngt sätt, jag bara sprang, nåja igen rakt fram & jublade/belönade henne.
Testade även snäva svängar med henne & svängde gjorde hon, men inte så snävt som Breeze. Men det kommer, hon är ju grön:)
Slaomen, ja min plan är ju lite ändrad....Ska köra henne precis som jag gjorde med Breeze dvs ALLTID RAKT FRAM oavsett vad som händer!!! Blir det fel-rakt fram sväng & gör om. Hon var lite frågande men jag tyckte nog att hon nappade på att inte stanna & backa...Så jag kör på RAKT FRAM OAVSETT!!!
Sedan vill jag ju kunna slänga belöningspåsen just när hon är i sista pinnen, men jag gör inte det i ridhuset. Då kör hon bara huvudet i all sand & sedan har hon sand precis överallt:( Så jag ställer en burk där det finns belöning både i & på. Men jag tycker inte att det drar lika mkt eller rättare sagt jag måste puscha på henne....Hmmm 
Men det blir bättre när vi SNART kan träna på gräs....
Då kommer nog även farten hoppas jag, det känns som om hon har så mkt mer fart att plocka fram. Men det kommer ju mer träning & säkerhet hon får så...Å om jag bara kör FRAMÅT OAVSETT så ska ni se på fart:) Kanske till sommaren:)
Var så attans nöjd med henne trots lite "strul" kring slalomen, men det tar jag på mig. Det är klart att hon undrar när jag "gör om" hur hon ska köra.....

Sindie: Min gamla stjärna fick köra lite tunnel, inga hopp...Men hon var så GLAD att bara få vara med & att sedan få köra lite agility ja då var hon så piggelin:) Jösses hon gör ju allt för godis & godis fick hon så klart:)

Avslutade med att dom fick raca av sig i ridhuset medans jag plockade undan. Kan lova att det sedan gick långsamt hem, det var ju ishalka på vägarna:( Usch nu vill jag ha VÅR!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Va kul det låter när ni tränar, men pust vad jag ser jobb framför mig att få Krita dit, men det ska bli skit kul. Jag tror Krita kommer gilla agility:)

Jag hör av mig om när jag kan promenera när jag blivit frisk.

Ha det bra

2010-03-23 @ 09:40:04
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

JA men det är KUL:) Är helt övertygad om att hon kommer gilla det skarpt!!! Det gör alla mina hundar!

Krya på dig så hörs vi vidare:)

2010-03-23 @ 22:52:02
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0