Hundarna njöt av en isglass i hettan

När det var som varmast passade jag på & bjuda mina hundar på en smarrig isglas med smak av kokt korv med korvbitar i:) Kan lova att det uppskattades!!!!

Så här gjorde jag: Kokade upp ett gäng korvar-hällde kokvattnet i varsin plastbunke-delade varsin korv i 3 delar som jag la i resp bunke-slängde i några torrfoderkulor-in i frysen över natten. 

Sedan när vi satt & pustade i trädgården fick hundarna sin glass....



  
  

Då & då fick dom även "vattnas" med vattenkannan, det var ju faktiskt ca 30 grader under en period. Tur dock att dammen finns, där kunde dom gå i & svalka sig vid behov. Speciellt Breeze & Trizz gillade att stå mitt i dammen....
När dom 2 plastankorna flyttade in så gillades det oxå av tjejerna. Dom ansåg att dom hela tiden skulle apporteras:) Hmmm själv ville jag att dom skulle få "plaska" runt.....Men å andra sidan så fick ju tjejerna ngt att göra. Dom kostade bara 10:- styck så......



Njut av era hundar!

 

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja dessa isglassar är perfekta!

2010-07-25 @ 17:28:22
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Japp, himla poppis:)

2010-07-25 @ 18:07:25
Postat av: Eva

Hej till hela sheltieligan

Tack för tippset, det tror jag Leffe skulle gilla.

Han som älskar att ligga ute på tomten i skuggan

har gått in och lagt sig.

Den 22 agusti ska vi börja kantarell sök det ska bli roligt. Hoppas också på en blodspårs kurs i höst. Hälsar Eva o Leffe

2010-07-26 @ 14:21:49
Postat av: Marie G

Hejsan, ja det måste du testa på Leffe:) Mina blev som tokiga....

Kantarellsök är ju kul, det har jag kört med Breeze. Så han har ju lite att brås på ha,ha,ha...

Ska köra viltspår med Trizz i höst, ska bli himla kul!

Kram på er från mig & hela ligan

2010-07-26 @ 20:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0