Ännu en promis på Sörmlandsleden med ligan

Vi var ju liksom tvungna att rekognisera vilken runda vi skulle gå....ville ju ah koll på det tills gänget kommer i dag tisdag:) Så vi gav oss i väg med ligan & lite matsäck. Vädret var väl inte direkt det bästa men oj vad skönt det var att gå i...Precis så där lagom, knappt att man blev svettig.

Hundarna gillade som vanligt att hänga på & titt som tätt racade dom på för fullt:) Men som tur var så fanns det ju vatten lite här & där, det har ju regnat sedan vi gick där sist.

Den här gången gick vi den snabbaste genvägen upp på Sörmlandsleden. Sedan var det en fröjd att gå, stigen var mjuk & inte så kuperad. En hel del blåbär åt jag oxå:)

Sedan kom vi ut på Blå Stigen



Efter ett tag så kom vi åter ut på leden i gen & då blev det till att klättra, pust...Ngt jobbigare till & från. Men oj,oj,oj vilken fin utsikt det är när man kommer upp  lite...
Eller kan det kanske bero på att jag har så otroligt fina hundar:)


Breeze:)


Trizz:)


Milloo:)

 

 

Medans vi satt & fikade "försvann" tjejerna?!?! Hmmm ropade på dom & vipps var dom vid mina ben, ähhh just dom hade roat sig med att leta & äta "kvarglömda" matrester under vindskyddet:(

Efter fikat var dte bara att traks vidare....Totalt var vi ute i 3 timmar, helt OK både för 2 & 4 benta:) Väl hemma var det bara att knapra lite piller:(
Belönade mig själv med 2 Irish Coffé på kvällen:) Även ligan fick gottit.....

Njut av era hundar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0