Det snöar!!!

Det är ju helt underbart väder ute, snön dalar så fint:) Men det blir nog kämpigt att traska till jobbet, men det gör ingenting:)

Tjejerna & jag tog en långis i morse via Ragnhildsborg, det var så härligt att traska utmed Mälaren. Eller, ja liiite blåste det ju men jag hade kläder så...det var bara att njuta. Passade på efter att tjejerna klättrat upp & ner i djupsnön efter en kotte att TRÄNA!?!? Just det jag TRÄNADE....lite grundläggande agility dvs bakombyten.

Trizz: Hon var verkligen med på noterna:) Trots att jag inte hade med ngt godis så jobbade hon på, det gillar jag!
Ställde henne med fokus på mig sedan gick jag bakom & så fort hon vred huvudet åt mitt "nya" håll så Jippie & så sprang hmmm vi åt det nya hållet. Gjorde åt bägge hållen. Hon hade ju problem med bakombytena på sista träningen & nu är det ju ridhusträning på söndag igen. Tänkte försöka att träna på bla bakombyten tills dess...
Tränaded oxå snabba starter genom att ställa henne-lämna henne-slänga kotten-säga släppkommandot & så racar vi bägge dit. Först fram vinner.....
För övrigt så gick hon så himla rackarns mkt med nosen i backen letandes efter ngt smarrigt att ÄTA:( Gillar jag inte!!! Men peppar, peppar hon verkar ha en stålmage...orkar nämligen inte med en hund till med diarré:(

Breeze: Körde samma agilityövningar med henne & som vanligt:) är hon ju bara BÄST! Snacka om att jag GILLAR den här hunden & hennes attityd till att vilja TRÄNA & att vilja VINNA!!!!
Körde även lite fotpositioner med snurrar runt ett par varv samtidigt som hon ska behålla positionen. Både bakåt & framåt. Hon är bara så jäkla duktig!!!!

Nu ligger tjejerna & slappar, ska snart traska ut med dom i snövädret. Det har ju kommit en hel del & mer kommer det:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0