Det snöar igen:)

Ja som vanligt så var det upp med tuppen, vet inte varför mina "gulliga" hundar är så attans morgonpigga:( Eller kan det vara så att dom vet att dom har dresserat sin matte väl??? För när jag väl blivit väckt ja då vet dom att "snart går matte upp".....Å visst gör jag det.....

Men jag har snart glömt att jag blivit väckt så tidigt, för efter att dom fått sin frukost så traskar vi ut & SE DET SNÖAR IGEN!!! Härligt! Visst klockan är 06.15 det är fortfarande skumt ute men det SNÖAR:) Så attans mysigt att jag genast blir på bättre humör:)
Sedan att vi inte möter ngn med hund, nä knappast ngn människa överhuvudtaget är ju bara en bonus. Så vi lullar på runt halva Brunnsäng & så tar vi även en sväng upp i skogen. Så tyst, vitt & bara så härligt:) Eller tyst & tyst när jag släppt Sindie börjar hon genast att skälla grrrr....Men eftersom att jag nu är på så himla bra humör för det snöar ju! Så bryr jag mig inte ett dugg om att hon skäller, jag skiter i om hon skulle väcka ngn. Å i skogen är det ingen som hör henne så hon får hålla på. Vet ju ändå att hon aldrig kommer sluta skälla när hon är lös & dom andra vildarna far omkring. Hon bara måste ju hålla koll på flocken. Självklart skäller hon inte hela tiden, bara så där i början & liiite till....

Så vi lullar vidare & Breeze hon kommer med sina stora snökockor som hon vill att jag ska slänga alt sparka i väg & just den här morgonen gör jag det, för det snöar ju:) Även nu så skiter jag i att hon skäller till då & då i upphetsningen av att jag faktiskt sparkar på hennes kockor....
Trizz hänger så klart på när det gäller det här med kockorna, men hon tar dom i munnen & racar i väg med Breeze efter...Å jag bara njuter för det snöar ju:) Inte mkt men lite lite grann...

Mille han håller sig vid oss hela tiden, men det är klart han luktar nog på varenda fläck under hela promisen. Just därför hinner han inte så långt före oss....Men just den här morgonen får han lukta hur attans mkt han vill, ja ni vet ju varför:) Just det snöar ju så fint!!!

Självklart var det skönt att vara ute i ca 50 minuter, dom här morgonpromisarna bara måsta jag ha varje morgon. Eller njaa i bland skulle det vara skönt att slippa eller åtminstone få sova lite längre.....Men som sagt så länge vi har en sådan här underbar vinter så NJUTER jag!!!

Snart är det dax att åka iväg, ska ju SSSK´s (stockholmsavd) träff: Valpning & parning hela dagen:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0