Breeze

LP1 (V) Honeybrook Caribbean Mermaid "Breeze" 

E: Hillacre Hot To Trot

U: Moorwood Caribbean True Blue

Färg: Blm

Mkh: 39 cm, mediumVikt: 9,6 kg

Ögon: UA 2004 & 2008

Meriter: SBK LP 1, Ag klass 3 & Hopp klass 2, godkänt anlagstest i Viltspår med max poäng & HP. SHK Utställning 1:a, Årets Lydnadshund, Rookie 2007 med resultatet maxpoäng & 3 godkända i Rookie (den första)

Att det blev just Breeze, berodde på att jag blev väldigt förtjust i "Nattis" & sa direkt att "efter henne vill jag ha en blå!" I hennes första kull blev det 5 st & bara blå, vilken dröm. Såg henne första gången när hon bara var några timmar.....Men jag velade lite om jag skulle ta den stora tiken eller hanen men till sist så föll valet på tiken dvs Breeze & det har jag aldrig ångrat!

Breeze har från första börjat visat att sheltisar visst vill, kan & ska jobba...Hon är så himla KUL att jobba ihop med, spelar ingen roll om det är lydnad, viltspår eller agility. Men får hon välja så blir det så klart agility! På banan är hon som en racer, så bara BÄST!

Det är en ganska tuff dam med bestämd vilja, men helt underbar, lydig, följsam & en helt underbar mamma. För den 16/4 2008 kom då äntligen "min" första valpkull! Det blev 3 trf hanar & en blå tik. Alla var friska & fina så lyckan var enorm...Breeze var så duktig från första början & det var aldrig några problem.

Breeze har LP 1 i lydnad & jag siktar på att ta klass 2, när lydnadssuget kommer åter. Godkänt anlagstest i Viltspår med HP & max poäng. Uppflyttad till Agility klass 3 resp Hoppklass 2.Tre godkända i Rookie (SHK) & blev då den första att klara det. Årets Lydnadshund i Rookie 2007 (SHK) med maxpoäng! Har man en duktig hund eller har man??? Att hon inte har fler meriter beror helt på att jag bromsar henne, tyvärr....Tävlar henne i agility gör Anders & Birgitta, ngt som jag är jätteTacksam över!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0