Ännu en underbar dag!!!

Wow vad jag GILLAR denna vinter! Nu på morgonen var det -15 grader & massor av nysnö YIPPIE!!!!!
Visst, lite mkt snö för gammeldamen så först tog jag bara en rastningsrunda med alla. Sedan lämnade vi av Sindie hemma med sin mat:)
Därefter tog jag med mig dom andra 3 & tog en "långis", ja vi var ute i nästan 1 timme. Å nej mina hundar förfrös inte tassarna eller ngn annan del......
Nix dom racade på för fullt & som vanligt så var vi helt ensamma, men det är man väl en söndag morgon i bistra vinter tid kl. 06.50?!?!?

 

Det enda som gjorde mig förgrymmad var att dom rackarna hunnit ploga stora delar av gångvägarna jag skulle gå på:( Hur i himmel har dom hunnit det kan man ju fråga sig? Personligen så tycker jag att dom kan börja med att ploga ALLA vägar, för det var inte plogat på "våran" gata INNAN dom FÖRSTÖR "mina" gångvägar!!! Jag vill plumsa i snön så det så!!! Men jag blev på bättre humör för se, SOLEN kom & jösses vilken morgon! Nästan den bästa den här vintern!!!

 
Hämtade ut Sindie för fotografering därför har hon inget täcke på sig....

Men säg den glädje som varar?!? Hmmm som sagt efter 1 timme så var vi hemma igen & som vankligt ville Milloo inte in....Det är MIN hund det:)

 


 


 


Snart kommer nämligen Birgitta & hämtar mig, vi ska stå på Barnbasaren hela dagen......

 

 
Sommarens fikabord:)


Insnöade cyklar


Eftersom att jag inte har ngn snöskovel fick jag sparka bort snön utanför porten.

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina och Russeltussarna

Ja mina tjejer tyckte det var aldeles för kallt, så det blev inte så lång promenad som jag tänkt mig. Får ta den senare om det blir lite varmare.

Ha det bra

2010-02-21 @ 10:20:49
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Det var faktiskt bara Sindie som tyckte att det var för kallt....Men så är hon ju gammal oxå:)

Dom andra hade inga problem. Men går man in & sedan ut igen som jag gjorde när jag skulle fota. Då....frös tjejerna om tassarna...

Ha det gott

2010-02-21 @ 17:13:54
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0