Här händer det en hel del som tur är & snart blir det valpar!!!!

Men just nu känns det så trist att blogga, vet inte varför?!? Det händer ju en hel del med ligan...
Får ta det lite från början, dvs sedan sist jag faktiskt bloggade.....

Juldagarna var slappa & inget hände direkt, visst ligan fick sina promisar, mat & omvårdnad men för övrigt så ja det var SLAPPT. Men det behöver det vara i bland.

Breeze blir bara tyngre & tyngre & nu VÅGAR jag faktiskt TRO på att det kommer valpar om sisådär 1 vecka!!! Oj,oj,oj vad tiden rusat på! Känns nästan lite overkligt att det faktiskt ska bli valpar:) På kvällarna lever dom små ett fastligt liv i magen..lite jobbigt tycker Breeze medans jag bara ler:) Nu har hon svårt att ta sig upp i sängen men å andra sidan väl uppe blir det fort för varmt & då går hon & lägger sig nedanför kylskåpet. Nu får hon inte heller följa med på långpromisar utan bara lulla med på dom vanliga promisarna...

JÖSSES SNART ÄR DET VALPNING PÅ G!!!!

Allt är "klart" dvs rena handdukar, fällar & annat som behövs. Men det har ju faktiskt varit "klart " sedan i våras....Det enda som återstår att plocka fram igen är VALPLÅDAN:) Pallkragen står mot väggen i sovrummet så det är faktiskt "bara" att ställa ner den & bädda...

Bädda valplådan, ja...helt underbart:)

Under tiden så lusläser jag åter ALLA böcker om valpning....Lånar om & om igen, TUR att ingen står på kö på bibblan...Kanske dax att köpa in dom, för förhoppningsvis blir det ju fler kullar:)

Det enda kruxet är att Ingela som så snällt återigen lovat ställa upp & hjälpa till ska tävla den 6:e, gulp liksom...Får verkligen hoppas att det inte sätter i gång då....Å så är det ju faktiskt "Milles" dag, den 8:e & min den 7:e, men då får dom gärna komma:)

Tillbaka till den bistra verkligheten här i Södertälje....Eftersom att det nu närmar sig nyår så har självklart vissa TäljeTokar börjat fira nyår?!? Måste var TÄLJETOKAR som redan börjat FIRA!?! Det betyder att jag INTE kan ha Milloo hemma eftersom han efter en smällarattack INTE klarar av att det smäller:( Så i BÄSTA fall får han komma hem i slutet av januari början av februari suck:( Så jäkla skittrist att IDIOTER står över Sveriges lagar & förordningar!!!! Helt OK för mig att NYÅR firas dvs efter kl: 15.00 den 31/12 men INTE att man redan nu förpestar livet för bla hundarna våra:(

Ja,ja bor man i Södertälje ja då är det bara att gilla läget typ....

Lämnade hela ligan på landet, där är det lugnt för dom alla. Även Breeze behöver ju ha det lugnt omkring sig:) Men oj vad jag saknar dom.....

Men men jag får passa på & jobba, tvätta, plocka fram div valpningssaker & VALPHAGEN!!!

Indra får oxå stanna inne, vill inte att hon ska få raketer slängda efter sig så att hon åter försvinner i 3 månader...Vet dock inte vad som hände när hon för 2 år sedan var borta hela vintern & hittades halvdöd:( Men å andra sidan så vill hon inte ut, nix jösses det är ju snö & kallt....Nä hon driver i stället mig halvt till vansinne genom att leva rövare på nätterna:( Hmmm men det får jag ta...NÄSTAN så att jag längtar till våren så att hon åter kan vara ute...

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0