Nu har min agilitykurs startat

Nu när det snart är höst (SKÖNT) så är det ju lika bra att sätta i gång med agilitykursen. Det blir ju bara mörkare & mörkare på kvällarna. Får passa på att köra medans det ännu är ljust....

Det var 6 tappra som kommit med på min kurs:) Vi samlades inne i klubbstugan för en snabb genomgång & samtidigt som vi fikade fick dom fylla i ett formulär. Ville ha lite "koll" på deras önskemål samt även "se" hur dom uppfattar sitt jobb med hunden vid balansen, A-hindret, gungan samt vid starter. Väl ute på planen pratade jag lite om vilket TÄNK jag ville att dom skulle ha när dom körde sin hund. Man MÅSTE ha en plan, vara fokuserad på sin hund, konsekvent, belöna mkt & KÖRA framåt! Det ska ju vara KUL att köra agility!
Sedan delades dom upp 2 & 2 & fick 3 olika uppgifter, jag stod vid "velodromen" & så tränade en grupp på skick framåt & en på starter, både med & utan hinder.
Avslutade med slalom.

Ja, så mkt mer verken hinner man eller kan "utsätta" sina kursare & hundar för:)

Det var riktigt roligt att komma  i gång med kursandet igen....Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst men man märkte & framför allt föraren märkte (BRA!) att hunden började bli trött.
Himla roligt gäng jag har:) Ska bli spännande att följa dom under kursens gång....

Som vanligt så slutade kvällen med att hindren plockades undan....

TACK kursare för eran positiva inställning!

TACK Nathalie för skjutsen in till stan!
 

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Lavransfanny

Very impressed!

2011-12-16 @ 07:41:52
URL: http://lavransfanny.unitblog.com
Postat av: Lavransfanny

Very impressed!

2011-12-16 @ 07:42:06
URL: http://lavransfanny.unitblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0