Med risk för att vara lite tjatig men vi har traskat ytterligare en promis på Sörmlandsleden

Det var några dagar sedan....Hade igentligen tänkt att ha en vilodag men eftersom att dom lovade regn från torsdagen så tänkte vi....Ähhh vi tar en promis medans det är bra väder! Sagt & gjort, på med skorna & stavarna, in med hundarna i bilen. Japp vi skulle gå en annan sträcka & dit tog vi faktisk bilen....

Det var én del av leden som vi inte tidigare gått, men oj vad den var fin....Kanske lite väl mycket klättring, men vaddå då kan man ju unna sig ngt gott när man väl kommit hem:) det är ju det där med samvetet...Hundarna var ngt segare i dag, kan kanske bero på att dom fått GÅ i massor, gillas skarpt av dom kan jag lova. Dom gjorde inga stora race utan höll sig mestadels vid oss...


  
För att ta sig upp på den här höjden var man= jag tvungen att åla sig utmed berget hållandes sig i en kätting...INGA kort på mig när jag på ngt vis lyckades med att "kräla" utmed berget...Oj,oj,oj TUR att ingen såg mig:) Som tur var så var det mkt lättare att ta sig ner...Å inga människor mötte vi heller, pust...
Men det var otroligt vackert när man väl stånkat sig upp!

  
När jag stod där uppe på toppen blev jag lite stor i truten & sa att "hit ska jag gå & se solnedgången"...
Visst det ska jag, men när fasiken blir det SOL igen????

Ja ja vi traskade vidare & den här rundan gick på mkt berg, dock inga fler bergsklättringar....
  

Fotot gör inte den otroligt varckra naturen rättvisa men....OM ngn vill hänga på så går jag gärna en tur igen!?!?


En del spånggående blev det & rätt som det är hör jag ett plask! Å upp kommer Breeze....
 
Ja så här ser en sheltie ut som hoppat ner i ngn form av sump.....
 
Som tur var så var vi precis brevid rastplatsen & vatten dvs Breeze fick bada genom att hämta utslängda pinnar.
Själv så njöt jag av att äntligen få fota mina näckrosor, visst det var kväll & dom var "stängda" men man ser att det är näckrosor:)


Vi stannande & rastade ett tag medans hundarna bla drack.
 


 
Den här rundan gick vi, men här är vi "framme" dvs vi kom från Lilla Horssjön.
Rundan vi gick inkl bergsklättringen tog lite över 1 timme & totalt var vi ute i 1,5 timme. Bra för mitt samvete gentemot hundarna:) För min del blev det piller ur burken:( Så rackarns trist att ha en kropp som bara driver en till vansinne suck...Å så är jag så attans trött på att bita ihop & gilla läget, f.n säger jag...TUR att hundarna fått sitt för nu....& visst det var vackert & det är trevligt att gå men....att hela tiden behöva bita ihop gör mig INTE glad kan jag lova....


Avslutar med en bild från vårt vackra Sörmland, får ha den bilden som slutbild på näthinnan:) 

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Hej Marie o sheltieligan

Vilka vackra bilder, naturen är underbar. Leffe

och jag ska ta en sväng i kronskogen. Där är det

inte lika vackert men vi får en mysig promenad.

Kram o svansvift Eva o Leffe

2010-08-07 @ 11:55:08
Postat av: Marie G

Hejsan, Låter som om jag får skicka en inbjudan till dig & Leffe nästa gång:) Vore ju himla kul om ni kunde komma.....Men det låter helt OK att ta en sväng i Kronskogen:)

Ge Leffe en godbit från oss...

Njut vidare av sommaren!

Kramar från Marie med Ligan

2010-08-09 @ 10:49:06
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ååååhhhh vad fint. Vi ska gå nån vacker höstdag, när solen skiner....

Och Taito är frisk....



Kramar

Lotta med Lapparna

2010-08-10 @ 20:34:49
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Ja det är så fint! Då planerar vi in en fin & solig höstdag:)

Kramisar

2010-08-11 @ 09:48:53
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0