Lite blandat bla Indra som smaskar på en mus under sängen!!!

Ja nu är man tillbaka i vardagen igen suck....Milloo är kvar på landet & där har han det bra. Breeze & Trizz tog jag med mig när jag åkte till Läppe i fredags. Ville inte komma dit en gång till utan hundar....För den här gången tänkte jag faktiskt vara lite aktiv:)
Vi promenixade lite men vi körde även budsändningar med alla våra hundar dvs Breeze, trizz & så Marie´s Gäspa & Sally. Breeze var lite ringsrostig men visste vad hon skulle göra & hon tycker det var KUL! Å ja då undrar jag ju varför jag inte gör det oftare suck igen....Trizz hade sådan fart att hon inte hade ro att stanna kvar hos Marie. Så då kortade vi ner avståndet & då gick det bättre. Det var precis som om hon bäst gillade att springa fort som fasiken mellan oss?!? BRA för jag vill ha hundar som VILL & KAN SPRINGA fort som f.n!!!

Men nu är vi hemma igen & då har det blivit tidiga promisar, så skönt....Har gått utmed kanalen samtidigt som jag tränat tjejerna på ALLT som man kan använda som träningsredskap. Men som vanligt slutar det med att Breeze går fot hela tiden, hon vill bara jobba & jobba:)Tror att hon skulle vilja köra lydnad synd bara att matte inte har ngn inspiration:( Långa promisar har det blivit vilket vi alla behöver hmm......

Så har jag då Indra.....i morse vid 4tiden vaknade jag av att det lät konstigt under sängen. Det liskom knastrade men inte riktigt som när det tuggas på torrfoder. Å så under sängen?!?! Tjejerna stod brevid & bara tittade in under sängen...Så det vara bara att pallra sig ur & hämta ficklampan & kolla vad det var. Visst f.n var det Indra som smaskade på en mus UNDER min säng:( Så ut med katten & så fick jag plocka bort det som fanns kvar av den lilla musen:( Sedan skurade jag golvet, det var ju liksomo lite blodigt usch & tviiii....Inge kul att börja morgonen på detta viset.....
Eftersom att jag då så klart var klarvaken så tog jag med mig tjejerna på en morgonpromis. Det var riktigt skönt ute & det bästa av allt var att vi inte mötte någon:) Sedan hem & sova en stund men nu har tjejerna fått mat & ja då är det bara att gå ut igen.

I kväll är det sista öppna träningen i agility på klubben, ska ut & träna både Breeze & Trizz. Vädret ser ju ut att förbli fint & då får man ju passa på...Hoppas bara att det kommer några fler träningssugna:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Gud va äkligt! Tur att man inte har en katt som tar in möss!!!

Jag borde ju ut och träna Krita, får se hur jag gör.

Ha det bra och idag skiner solen:)

2010-08-11 @ 11:33:23
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja, superäckligt:(

Hör av dig OM du ska ut & träna för då liftar jag gärna ut med dig:)

Njut av solen!

2010-08-11 @ 13:35:52
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0