Agilityträning & så fick jag träffa Gimli

Snälla Birgitta kom & hämtade mig & tjejerna för färd till klubben. Planen var att köra agility med alla hundarna.
Började med att hundarna fick gå & sedan raca av sig....

Byggde upp en raksträcka med olika avstånd.

  

    
Breeze

Började med Trizz som jobbade på så bra! Hon hade fullt fokus på vad hon skulle göra & hoppade fint:)
Körde 3-4 repetitioner med henne.
Sedan körde jag balansen-rakt fram hopp-snäv sväng tillbaka h hopp-raktfram hopp-snäv sväng vänster gungan.
Å jag blev så GLAD för hon jobbade så jäkla BRA! Hon hade fart i hoppkombinationen, säkert kontaktfält-sög fram & svängde realtivt tajt:) Hon fixade gungan första gången utan problem, men jag vet att hon INTE gillar när den smäller i backen:( Så vid nästa försök så ställde jag Birgitta längst fram som mottagare.....Lite tveksamt gick hon upp & ville vända, påt igen & nu var doften av korv för start så hon tog gungan:) Gjorde ca 6 repetitioner. 
Det var inte mkt som jag behövde röra på mig under dom här övningarna, det var bara utmed balansen annars var det mest handling...
I dag var jag som sagt SUPERNÖJD med Trizz:) 

Sedan kom Kitty, Maja & så sötnosen, sheltievalpen Gimli:) Har ju velat träffa Gimli ett bra tag nu & äntligen så...

  
Gimli, som dock inte var lätt att fota på backen:)

Maja & Gimli
 
Gimli & så en bild med Gimli & Trizz

TACK Kitty för att du kom ut till klubben så att jag fick träffa honom:)

Vi körde varannan gång så när Birgitta kört Zigge körde hon Breeze. Å även i dag gick det så rackarns jäkla BRA!!! Fart hade hon & säkra kontaktfält! Sedan att Birgitta fick jobba (med bla ett blindbyte) som attan, men det gjorde hon så himla BRA:) Man verkligen ser att hon nog tycker det är buskul att köra agility:) Eller vad säger du; Birgitta?
Vi måste dock träna mycket på blindbyten & för Breeze del bakombyten....Breeze har attans svårt att ta till sig bakombytena:( Ja,ja det är bara att träna.....

Sedan avslutade vi som vanligt med att låta hundarna få vara fria:) Vi traskade upp till stugan & belönade oss med en skagenklämma:) Vaddå, det är ju fredag & vi har aktiverat våra hundar i massor av timmar...

TACK Birgitta för en mycket trevlig & aktiv dag:)

Njut av era hundar!

 


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja vi får hoppas vi träffar honom ofta, han bor ju i gula huset innan Ellbe, så det borde vi göra! Vi blev så glada både Micke och jag när hon bara flög fram och ville hälsa. Så nu har hon två jackis kompisar + Max som hon vågar hälsa på :) och så Krita så klart! Jag ska kolla när jag kan gå långpromenad nästa vecka, återkommer!

Va kul att det gick bra idag på träningen!

2010-08-20 @ 18:34:25
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja det är ju perfekt att han bor så nära:)

Det vore ju kul att få till en långpromis nästa vecka OM min kropp håller hmmmm.

Japp det var SUPERKUL på träningen i dag, så KUL!

2010-08-20 @ 22:56:02
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0