Agilityträning med Breeze, Trizz & Birgitta

Äntligen fick vi hop en tid att i alla fall lite "snabbt" köra agility på:)
Birgitta kom & hämtade mig & tjejerna & väl på klubben så byggde vi upp en typ av velodrom med balans-4 hopp i cirkel-a hindret-rund makarontunnel-tillbaka & efter balansen ytterligare en makarontunnel.

Birgitta började med Breeze & jösses vad BRA det gick!!! Bägge två måste ha vilat sig i form från varandra!!! Breeze var som vanligt på G, snabbt som en vessla samtidigt som hon lyssnade superbra:) Tror dock att hon "missade" att stå kvar på ett kontaktfält men....det var nog attan det enda felet.....
Tror aldrig jag sett dom jobba så tajt tillsammans på en träning!?!? Fasiken Breeze vände i luften när Birgitta tränade tajta svängar vid hoppen:) Men så fick Breeze oxå kommandona tidigt:)
Så himla KUL att se:)
Det enda smolket i bägaren är ju att jag blir så himla sugen på att köra min egen hund, men det går ju bara inte:( Trist, trist......
Kändes i allafall bra att Breeze fick sig en genomkörare! Hoppas ju på sista pinnen på söndag:)

Jag körde Trizz lite grann, det fick bli fokus på slalom. Där kan jag ju "bara" stappla brevid....
Vet inte vad som hänt henne men det verkar som om polleten trillat ner?! För även idag hade hon helt OK fart i hela slalomet:) Visst det kan gå fortare, jag är ju bortskämd med Breeze fart i slalomet:) Men det verkar absolut som om det är på G med Trizz & hennes slalom!!! KUL!
Men även här så blir jag ju deppad eftersom att jag vet att jag även i Trizz skulle kunna ha en kanon agility hund....men INTE med mig suck...Trist igen:(

Sedan hjälpte jag Birgitta när hon skulle köra sin nya stjärna Zigge....Vi körde en del framåt övningar på slät mark. Han är ju ännu ung & grön men jag tror att om han bara tränas så:)
På fredag ska vi träna agility igen OM jag inte måste jobba.....För nu attan ska här tränas hund!

TACK Birgitta för att du plokade upp oss & för att du körde min stjärna Breeze:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Och va sugen jag blev att träna med Krita, det var så länge sedan nu. Våran kurs börjar ju inte förrens den 5 september, men jag måste komma igång med träningen nu!

2010-08-17 @ 11:19:08
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Förstår det:) Hojjta till om du vill åka ut & träna, jag hänger på!

Det är ju lite väl högt gräs på "din" plan....

Njut vidare:)

2010-08-18 @ 08:51:29
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja det är jätte högt nu, hade tänkt träna kite hinder och slalom idag, får se vart jag ska vara. Nästa träningstävling ska jag var med på, nu känner jag att vi äär för ringrostiga för att köra. Hoppas det går bra i kväll.

2010-08-18 @ 11:20:38
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Kör bakom husen, det brukar jag.....

Det gick jättebra i kväll, trots miljontals mygg & regnskurar:( Men alla kämpade tappert på:)

Hoppas får se er på nästa:)

2010-08-18 @ 22:34:16
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0