Tidig söndagspromis runt stan & årets Majblomma

Vaknade som vanligt TIDIGT & ja då är det bara att gå upp & va´ glad:) Så kl: 05.40 tog jag med mig hundarna & traskade i väg...Gick via Bergvik-Hanstastrand-utmed kanalen-Slussen & väl där så fick hundarna(INTE jag) klättra i sandbackarna några gånger, lite motionsträning behöver dom trots promisen:)-utmed Maren-genom centrala Södertälje(som efter en helgnatt ser FÖR JÄVLIG UT!?!?, så mkt SKRÄP precis överallt grrr!!!!!) men jag bara skulle inte tappa mitt goda morgonhumör så det så!!! Det positiva med allt skräp var ju att Breeze kunde plocka en hel del pantburkar & petflaskor till mig:) Hon är så duktig & några kronor till hundgodis blev det:)-över Mälarbron-Bergvik & hem.

Det var en härligt underbar promis, dels pga av att vi i princip var helt själva under hela rundan:)) Så hundarna fick gå lösa förrutom på Sluss resp Mälarbron där kopplade jag både Milloo & Trizz. Breeze fick gå lös hela rundan...

I skogspartierna träffade vi på både råddjur, hare & ekorrar & visst det röck lite i Trizz men hon skötte sig så bra, lite skall bara & en rusch på 3 meter. Sedan kom hon på att så får jag inte göra:) Sedan var dom glömda....

I stan suck...ja där var det sä fruktansvärt nerskräpat!!! Vilket gör mig så attans förbannad:( I stan finns det ju papperskorgar precis överallt så vad är problemmet???Jo att det alltid är någon annan som ska plocka upp! Ingen tar ansvar för sig eget skräp & sina egna handlingar nä det ska kommun & stat göra?!?! Förbövelen TA EGET ANSVAR FÖR DITT EGET SKRÄP/SKIT!!!!!
På vissa ställen fick jag gå zick-zack för att undvika allt sönderslaget glas grrrrr.....Södertälje måste nog vara den mest nedskräpade stan i Sverige!!! Så trist...Men vad mer kan man vänta sig?!? Ingen tar ju eget ansvar!

Väl hemma blev det frukost & denna morgon ÅT Trizz med mkt god aptit:) Men det är klart hon åt ju knappt inget i går kväll:( Men å andra sidan åt hon väldigt mkt i går morse så hon var väl mätt resten av dagen. hennes mage kan ju inte vara speciellt stor....

Själv så plockade jag fram min juice press som jag aldrig använt?!?! Men nu pressade jag 2 apelsiner, så gott!!! Så nu ska jag försöka att använda den lite oftare...

TACK snälla mamma för Årets Majblommor:)

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0