Måndag morgon med matvägrande hund & så fästingjäklar

Ja då var parningarna genomförda & jag kan för en stund andas ut, känns helt OK! Nu kan jag börja tänka på annat än att räkna dagar & kolla om det är dax:)

Men som vanligt så var jag uppe med tuppen men det gjorde inget eftersom även denna morgon visar sig med SOL:) Då är det helt ok att traska ut med hundarna trots att man knappt ser vad klockan är för att ögonen inte är helt öppna......

Men den här morgonen blev det "bara" en kortis trots det fina vädret. Tjejerna fick även denna morgon surfa lite på internet medans jag kunde gå i mina egna tankar. Efter att ha varit ute i ca 35 minuter var det dax för frukost. Breeze åt men inte Trizz:( Men Trizzen åt i går kväll, inte mkt men lite fick hon i sig...suck! Bara måste förbi MaDs & köpa hem Bravo frysfodeer till henne.....

I dag bär det av till apoteket, måste inhandla fästingmedel. Antagligen blir det Frontline sprayen till Breeze & Trizz nu & sedan kanske Fixodida...Sindie vet jag inte om hon behöver ha ngt på sig...Hon är ju mest på tomten men det är klart dom jäklarna finns ju där oxå men i mkt mindre antal. Hon brukar ju inte ha många på sig under en säsong. Kanske hon får ha Fixodida från början? Får tänka på saken tills jag åker till Tumba. Måste dit för att inhandla foder & hundtuggisar. Förrådet börjar ta slut, inge bra...

Plockar  ju dessa äckliga krypande fästingar varje dag:( Fy bövelen!!!
Se hela bilden

Funderar på om Milloo ska få Scalibor halsband i år?!? Men jag är inte förtjust i att sätta på det, men å andra sidan kan jag ju plocka av det om han skulle få ngn reaktion.

Nä nu ska jag sätta i gång med sådant som helt varit "borta" i tankarna under den senaste perioden:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0