Tidig morgonpromis

Även i morse liksom i går så blev det en tidig, tidig HÄRLIG morgonpromis med hundarna. Att det kan vara så mysigt att gå upp innan kl; 06 & ge sig ut?! Men det är det, solen var precis på uppgående, luften var frisk ja en bättre början på dagen kan man knappast få.
Hundarna var taggade & sprang över stock & sten, tur att dom faktiskt kan motionera sig själva i bland....Då kan ju jag passa på att bra njuta....

Men i går var godispåsen med & se det vet dom minsann, Mille han bryr sig inte så värst. Han lullar mest på i sin egen lilla värld men när det nalkas godis då kommer han i racerfart. Tjejerna, speciellt Breeze har full koll på att den är med & att den kan "tappas" i bland. Då måste den ju letas upp & hittar man den får man ju godis! I bland händer det ju även att tjejerna får sätta sig medans jag antingen slänger i väg den eller går ut & lägger den ngnstans. Sedan får dom leta upp & hämta den. Både Breeze & Trizz letar men Trizz tröttnar ganska snabbt, hon vet ju att morsan letar & alltid hittar...När Breeze hittat ja då kommer Trizz som ett spjut & tar den. Då slipper hon ju göra jobbet dvs leta hon nöjer sig med att bära hem den till mig det är ju där man får godiset. Smart liten tjej min Trizz:)
Under promisen så vill tjejerna verkligen jobba för att få lite godis, dom hoppar upp på alla stenar stora som små, upp på stubbar kanske man får en godbit?

Vilket fall som så känns det bra att lämna hundarna efter en sådan härlig, aktiv promis....Å så mår man liiite bättre själv........

Måste komma i gång med hundpromisarna igen, det är ju attans så mkt trevligare att få sällskap ibland...

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men Mrie.

Vi tar en dag som vi går en sväng på, jag är mest ledig på fredagar som vanligt.

Jag är ju ganska morgonpigg med...



Kram Lotta med Lapparna.

2009-09-17 @ 21:02:03
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Ja! Det var alldeles för länge sedan....

Njut av det härliga höstvädret!

Kram från Marie med Sheltieligan

2009-09-18 @ 08:06:50
Postat av: Tessan

Hej och tack för igår, vad duktig du är på att lära ut, till och med Dunderklumpen (jag) fattar ju till slut... ;-) Kul o ses! Ha det bra!

//Tessan

2009-09-18 @ 16:01:28
URL: http://www.kennelprius.se
Postat av: Anna

Hörde att du tränat syrran och Soya igår, så jag var tvungen att titta in på din sida..länge sedan nu :/ Du har gjort om en del ser jag. Ha en fin fredagkväll! Kraaam

2009-09-18 @ 20:05:06
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan Tessan, Tackar för dom trevliga orden:)Ni var ju riktigt duktiga, oj,oj,oj vad farliga ni kommer att bli när allt sitter!!! Lycka till med träningen hälsar Marie

2009-09-19 @ 15:20:32
Postat av: Marie G

Ja syrran din var jätteduktig! Ska bli kul att följa dom i fortsättningen! Ja som vi sagt tidigare så går ju den där himla tiden alldeles för fort i bland:)

Ha en trevlig lördagskväll, Kramisar från Marie

2009-09-19 @ 15:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0