Agilityträning med sheltisar & 2 collies

Hämtades upp av Lena med flock för vidare färd till klubben. Planen var att bygga upp ngn lätt startklass bana, kände att jag behövde träna min blivande stjärna Trizz....Hon ska ju debutera på lördag på våran träningstävling med MIG!?

Men som vanligt så började jag & Lena samt alla våra hundar med en promis så att alla hundarna fick springa av sig ordentligt. Sedan byggde vi en väldigt lätt startklass bana. När vi byggt färdigt kom Mimmi med sina collies, hon hade för andra gången kört fel:)

Trizz:
Började med Trizz & hon satt kvar i starten.startade & tog 2 hinder sedan sprang hon till Lena, tittade på henne & på mig samtidigt som hon skällde....Suck...Hon hade väldiga problem med att det stod ngn på planen & viftade med armarna. Tur att jag tränade på det:) Fortsatte & efter 2 hinder så gjorde hon samma sak dvs talade om för mig att hon stod på planen... När vi äntligen tagit oss i mål så fick hon godis sedan körde jag banan igen. Samma procedur 2 hopp-spring till Lena & tala om för mig att hon står där 2 hopp samma sak.....
Vid 3:e starten så gjorde hon så 1 gg sedan sprang hon zick zack & hämtade godispåsen som jag lagt ut efter sista hindret. Hon är ju bra roliga!
Men av detta lärde jag mig att jag måste träna på att det står folk på planen & få henne att fatta att hon ska jobba klart innan hon får hämta godispåsen. Bra att man har sååå mkt att träna på!

Breeze:
Körde Breeze på samma bana men jag försökte att jobba på avstånd. Hon har lite svårt för det så det är ju då super att träna på en sådan "lätt" bana. Men vad hjälpte det? Inget, hon ville inte jobba så långt ifrån mig men som sagt På´t igen. tror att efter 3:e försöket så var jag nöjd. Då jobbade hon med sug framåt medans jag hade ett hinder eller två mellan oss på sidan. Kontaktfälten satt likaså slalomen.

Milloo:
Han fick också köra samma bana. Om jag minns rätt (man ska ju skriva ner allt samma dag, men det har jag denna gång inte orkat) så var han ganska duktig, han är ju en riktig racer, inte lika snabb som Breeze men....

Kontaktfälten sitter bra, men tyvärr så kan ju inte jag träna på att han kommer i 100 knyck upp på kontaktfälten...Det fixar ju inte min kropp....men det är ngt som han skulle behöva träna mer på..

Trizz:
Slalom med 5 bågar: I dag satte jag bara på 5 bågar, hade inga på dom 2 sista. Hon var så duktig, tills hon kom till doom sista, då missade hon den sist. Tog tiibaka henne & visade att här ska du gå! Sedan tog jag hela slalomet igen & då fixade hon det BRA! Hela slalomet igen, missade sista igen, visade igen Tog sedan om & hon klarade det! 3:e gg så fixade hon hela slalomet med bara 5 pinnar! Då var jag supernöjd! Fart har hon & mer hoppas jag att det blir ju säkrare hon blir i slalomet. Supernöjd var jag i allafall med min nya stjärna!

Breeze tyckte att hon fick köra alldeles för lite!!! Hon ville inte lämna agilityplanen för att gå den sista rundan...

Det gick även bra för bla Sapphira, Breeze halvsyrra. Men det är ju klart dom är ju bägge "Nattis" barn!!!

TACK Lena & Mimmi för en trevlig dag i solsken & härligt höstväder! 

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej Marie!

Det är inte så lätta att hitta på vägar man aldrig åkt på, men det finns snälla människor som man kan fråga, och fram kom jag.

Jag måste verkligen tacka dig för att vi får vara med, det är jättekul och så är det trevligt sällskap med dig och Lena.



Mimmi med 2 Collietjejer

2009-09-22 @ 14:46:10
URL: http://www.starspangles.cybersite.se
Postat av: Marie G

Hejsan, Men kanske det blir rätt från början nästa gång:)

Det är bara kul att träffas & göra ngt tilsammans med hundarna. Å nu får du ju en xtra vecka att träna på:)

Ha det gott hälsar Marie & sheltieligan

2009-09-22 @ 21:55:16
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0