Agilitytävling på Södertälje BK12/9

MILLOO VANN agilityklass 1 & tog en PINNE!!!! Stolt matte till världens bästa Prins!!!


Foto & Copyright Arnold Wretlund


ÄNTLIGEN är tävlingen över, måste bara skriva det....För jösses vad mkt jobb det har varit innan det då äntligen var dax för tävling. Har suttit varje kväll/natt ett par timmar för att försöka att få/ha koll på alla anmälningar kontra inbetalningar. Inte ett lätt pyssel kan jag säga... Fredagskvällen ängnades åta tt försöka att fixa det sista inför lördagen, en hel del blev det. Det sista fick vi gör på morgonen. Så blir det ju alltid....Sent hem & ytterligare en tid vid datan innan det äntligen var tid att sussa....
LÖrdag morgon, upp tidigt så att jag kunde ta första morgonbussen till klubben...Men oj vad det är mysigt att vara uppe tidigt, tidigt när ingen annan är ute! Gick sedan från bussen till klubben via skogen, perfekt för hundarna som fick springa av sig. Själv så kunde jag njuta av lugnet, visste ju att hela dagen skulle gå i ett ngt hastigare tempo...
Väl framme var det bara att sätta igång...Tror nog att vi nästan höll tiden mestadels under dagen, visst strulade det både här & där & ibland ville man bara gå till skogs....Men men det var bara att bita ihop...Jag menar agility är ju KUL! Å det kändes så JÄKLA BRA att så många både från Södertälje BK & Svenska hundklubben ställde upp & hjälpte till!!! Inte var det några problem att få folk på sina pass, det kan jag lova kändes så skönt!! Man verkligen kände att alla ville att tävlingen skulle bli bra & det blev den! Som jag skrev i mailet till er: Utan er hade inte klubben kunnat ståta med att ha arrangerat en officiell agility tävling! Så sträck på er, ni gjorde ett superjobb! Ingen nämd & ingen glömd men ni var många!!!

ETT STORT TACK TILL ER ALLA FÖR ERT SUPERJOBB UNDER DAGENS TÄVLING!

Säkert fanns det dom som hade någon synpunkt på oss som arrangör men minns alla dom som gav oss ngt positivt i ryggen!

Hur gick det för mina hundar då???

Skärpte faktiskt till mig & efteranmälde Milloo i både ag & hopp 1....Snälla Birgitta ställde upp & körde min Prins. Det började med Agility klass 1 & Milloo. Å jösses vilket lopp dom fick till!!! Kan nog attans inte bli bättre!!! Dom startade sist & satte alla på plats:) Japp det blev ett nollat lopp! Dom VANN & fick EN PINNE!!!
Får nog börja kalla min Prins för Kungen:) Det var ett jätteläckert lopp, oj,oj,oj vad dom är duktiga!!!

Södertälje BK 2009-09-12
Domare: Sven Åfeltd
Agility klass 1
Hund: Milloo
Förare: Birgitta Blomkvist
Ref tid: 48
Fel: 0
Tid: 33,50
Plac 1/25 & PINNE nr 2

Sedan var det dax för Birgitta & Breeze i Agility klass 2. Även det loppet började så himla läckert, efter lången så skulle Breeze ut & runt för att ta ett hopp. Men inte sprang hon runt, nä hon gjorde som så många andra tog hindret från fel håll, suck...=DISK! Annars hade hon helt säkert tagit en pinne:)



Foto & Copyright Arnold Wretlund

Sedan var det Milloo´s tur igen denna gång hoppklass 1. Ja det började även denna gång bra men sedan kom dom där förargliga felen:( Han blev lite punschig precis så där som bara han kan bli:) Han vill så himla mkt men så blir det fel...Det slutade med 15 fel & plac 10. Tyvärr så sköt dom ju som attan på ena av skytteklubbarna ngt somhan inte tyckte var direkt kul:(

Hade ju satt upp tältet & där inne hade hundarna det bar bakom kompostgallret. var ju tvungen att ha Breeze i stolpen, risken fanns ju annars att hon hoppade över....

Sedan var det Breeze tur i Hopp 2:an, nu hade Anders kommit så han skulle köra henne. Även detta lopp började bra, när det flyter går det verkligen BRA! Men efter en liten mini krock på väg in i första tunneln så blev det jumbokrock & störtdykning efter tunnel nr 2. Snacka om att dom flög bägge två!?! Ja det slutade alltså med värsta jumbojetcraschen, med ett par krokodilrullningar!!! Men ingen skadade sig & bägge var på benen snabbt som attan. Det syntes att Anders spelar fotboll, han hade flygit förr....Det var bara upp & påt igen...Tyvärr så blev det ju lite fel bla så klappade ju Anders om henne efter att dom bägge stod på benen. En jätteeloge till Anders för det!!

Summa mina hundar:
Milloo: Vinst & PINNE i ag klass 1 & 15 fel & plac 10 i Hopp klass 1
Breeze: Disk i Ag klass 2 & ca 15 fel i Hopp klass 2

Sindie & Trizz dom fick bara titta på......Själv så var jag både speaker i ett par klasser, ngt som är himla kul! Gillar ju att prata så...Satt även sommanuell skrivare. Ja dagen började på klubben kl: 07.00 & kan ju tillägga att jag var hemma & hade fått in allt kl: 18:30, lång dag....

GRATTIS säger jag med stolthet till: 
Birgitta som med min Prins Milloo VANN Agilityklass 1!
Ingela som också plockade pinne med bra placering & bra lopp! Klass & hund?
Birgitta som tog en pinne med Zingo klass?
Ullis som med sin Chanell tog en PINNE!
Linnea som tog en PINNE med Ludde!
Camilla som kom 4:a med Bonzo!
Satt bara & njöt av era lopp! Vilken TUR att jag tjatade på er att  ni skulle anmäla er:) Nu hoppas jag att ni från Vingåker börja åka ut & tävla!!! Jag tror på er!

TACK en en gång till Alla som gjorde dagen till vad den blev! Nu ska jag slappa i soffan....Men i morgon är det en ny dag, då ska Breeze tävla Ag & klass 2 i Nykvarn. Nya tag alltså. Då ska jag komma ihåg att ta med mig tävlingsboken. Hade ju glömt den idag när Mille fick sin pinne, usch på mig...

TACK Birgitta & Anders för att ni körde mina hundar, dom bästa av dom bästa:)

Njut av era hundar!

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej



Grattis till Milloo o en klapp till Breeze.

Hälsar Eva o Leffe



2009-09-13 @ 18:00:05
Postat av: Anonym

Hejsan,

Tackar! De våra är ju bara BÄST!

Kram från Marie & sheltieligan

2009-09-16 @ 09:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0