Agility träning med sheltisar

Fredag eftermiddag var det så dax att Elisabet & jag åkte till klubben för agility samt lite lydnadsträning (Elisabet).
Även i dag var min plan att bygga ngn enkel bana att träna på, speciellt för Trizz. Måste ju vara förberedd för debuten, lördag fm:)
Men vi började med att hundarna fick rusa av sig på "vidderna". Sedan byggde vi upp en bana. I dag börjad ejag med Breeze allt för att "köra lite slut" (ha,ha,ha) på henne, så att hon skulle vara liite lugnare medans vi körde dom andra. Hon gillar ju liksom inte att sitta uppbunden & titta på agility, nix hon vill köra själv & det hela tiden...
Men i dag så var bäckenet så jävla inte med mig så jag körde bara henne lite grann, precis bara så att hon skulle få göra ngt, likaså med Milloo.
Trizz:
Försökte att fokusera på Trizz men det var så svårt:( Attans var irriterande när man knappt kan röra sig....Så slalom kände jag att det hoppar jag över i dag. Provade helt utan bågar men då kände hon inte riktigt igen sig så då fortsatte jag inte. Fixade inte att sätta på dom i dag...
Banan, ja vad säger man?! Jag ställde henne framför första hindret & en gg så gick hon närmare, bara för mig att gå tillbaka.Det gäller ju att vara konsekvent:) Som sagt kommer inte riktigt i håg exakt vad hon gjorde men efter en del små fel så var jag nöjd med henne. Begränsningen för henne är JAG!! Hmmm, hon skulle kunna komma hur långt som helst med rätt förare, men nu är det som det är. Dvs hon har mig som handler...Det är bara att gilla läget:) 
Men nu brydde hon sig inte så mkt om att Elisabet stod på banan, det gäller att träna på det man har problem med, eller kanske förebygga INNAN problemmen uppstår?! 

Ja lite träning fick mina hundar ändå, men jag kände att satan i gatan vad trist när man vill så mkt men det bara inte går:( 

Nu hoppas jag ju bara att jag fixar att köra Trizz på träningstävlingen...

Till middag så fick alla hundarna färskfoder & det gillar dom skarpt kan jag lova! Tyvärr inget man har råd med varje dag....
Till träningstävlingen har jag gjort iordning kyckling, ngt gott ska väl främst Trizz få på sin debut:) Birgitta, den snälla ska köra Breeze & Milloo i hopp resp agility klass 1

Njut av era hundar!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0