Härlig långpromis

Vad härligt det är när man tittar ut & ser att SOLEN skiner:) Då är det ju bara att traska ut på en riktigt lång promis....Härligt, härligt

En fördel med höstlov är ju att alla ungar sover på morgonen, så dom slipper man stöta på. Gick via Bergvik-Hansta-runt udden-förbi Sus med Minna ( Minna var ute & mötte oss, jippie då kanske det kunde bli en kopp morgonkaffe!?, men nix ingen snäll Sus som mötte på bryggan, hon kanske jobbade:)-traskade vidare UTAN kaffe i kroppen runt nästa udde-utmed hästhagarna-Ragnhildsborg-upp i långbacken-in i skogen, gick sedan skogen via 2 övergångar hem. Promisen tog ca 2 timmar men då hade vi lite paus också. Måste ju passa på när vädret är så härligt! Nästan så att man inte vill gå in....

Mille, min Prins han fick för sig att han skulle skälla på alla svanar ute på sjön suck...Trizz tyckte att "vågorna" i farleden var läskiga:), Breeze hon gick ut i vattnet men se det ville inte Trizz hon sprang emot & så kom en våg & då racade hon upp igen:)
Mkt spring i benen hade dom alla:) Tur att dom kan aktivera sig själva, en annan får ju vara glad om man kan stappla sig hem:( Men vad gör man inte för sina hundar???

Självklart glömde jag kameran även denna dag, suck igen...Kom på den när jag återigen såg svanarna...Det hade nog blivit några fina bilder både på dom & på hundarna. Färgerna ute nu är ju helt underbara, visst mkt har trillat av men det finns ju trots allt en del kvar. Å det är ju lika vackert när dom ligger på marken.

Nackdelen med att det ännu inte frusit till är att jag har plockat 2 FÄSTINGAR på Trizz!!!! En i måndags efter promisen & så en plockade jag när vi hade massagen i måndags kväll:(
Så SE UPP FÖR FÄSTINGAR!!! Dom små äckliga krypen lever & rör på sig....
Nu ska jag väcka mina sovande hundar för att kolla om jag hittar några fästingar...

Passa på att ta er UT med era hundar, nu när vädret ialla fall i Södertälje är på TOPP!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Mmm, snart så....

Om du vill får du komma, jag har öppet hus fr kl 14

Hör av dig såna fall, så jag vet.

Kraaam

2009-10-28 @ 18:33:07
URL: http://galhon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0