"Domare" på kursavslutning i agility

Ingela hade ju frågat om jag ville vara "domare" på deras kursavslutning & det är ju alltid kul! Det var en nybörjarkurs & dom har gått 8 gg nu under hösten. Ett mkt duktigt gäng! Hade byggt upp en startklass bana utan slalom. Samt en raksträcka med hopp-A-hopp-balans. Just den sträckan gjorde dom alla KANONbra! Säkra uppgångar & nergångar!
Banan ställde väl till det lite mer, men i det stora hela så gick det bra! Hundarna KAN bara förarna lär sig att vara ur vägen:) Dom fick en liten bedömning på hur det gått samt lite på vad dom ska träna vidare på.
Sedan avslutades det med fika, prat & diplomutdelning. Vann gjorde Tessan med sin Soya, Grattis!!!

Men när Ingela & jag kom ut till klubben så stod en raka dvs gymnastikhoppning framme. Så då körde jag den med Trizz & vilkan fart hon har! Hon är ju helt superläcker min lilla tjej! Inte en rivning...
Tänkte testa slalomet med 12 pinnar, vaddå det är lika bra att på´t igen. Det hade ju inte gått ngt bra sist, i onsdags men nu var ju Ingela med, så om det skulle strula kanske jag kunde få ett tips eller två. Men Trizz fixade det "galant" ja på hennes nivå....Jag var med ganska nära & visade henne lite medn hon GICK SLALOM 12 pinnar!!! Kunde knappt tro det! Poletten måste helt enkelt trillat ner, jasså var det så här jag skulle göra!?! Testade både från h & v sida & visst med lite hjälp från mig så gick hon! KANONERS!!! Supernöjd var jag!

Sedan när Ingela skulle flytta A hindret så skulle hon bara springa upp på det hela tiden trots att det rörde sig. Men att den rullade bekom inte henne det minsta.

Eftersom att Breeze löper så fick inte hon vara på banan ngt, men hon drog efter Trizz en gång på raksträckan, kom i kapp & sprang om...Då hade Breeze fått nog av att inte få vara med. Men dom fick springa lösa på planen brevid så raca av sig fick dom. Det funkar ju när inga andra är där & när vi kom hade vi tur för vi var helt själva. Inte ofta det händer....

Njut av era hundar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0