Långpromis

Äntligen var det återigen dax för en långpromis med Lotta & Lapparna:)
Jag var som vanligt morgonpigg så jag traskade i mkt god tid & hann nästan ända hem till dom, så vi möttes nästan vid Bergtorp. Lotta fick visa vägen & uppför gick det, bra för både 2 & 4-benta:) Det var lite geggigt men vad gör det när man har sällskap av Lotta:) ja då märker man knappt hur skorna ser ut. (Mina skor har nu torkat & leran kan borstas bort). Hundarna njöt nog också av att få  raca av sig!
Vi gick alltså ner till Ragnhildsborg & kom ut på ngts tomt, eller kanske ngns tomt....Men eftersom att vi är så himla smidiga så gled vi nerför slänten eller hur vi nu kom ner...Tror ingen såg oss.´
Medans vi gick på vägen så kom frågan: var det asfalterar här tidigare?! Hmmm ingen utav oss visste riktigt & så länge sedan är det inte som vi gick just samma väg. Nästan så man undrar....Ja,ja jag hittade en burk= 50 öre. Men det var en dålig promis jag fick bara ihop 1,50:( Men glädjande då att det inte fanns fler burkar i naturen. Men däremot så ursäkat, jävla mkt annat skräp! Jag blir tokig på allt skit som slängs i våran natur! Tyvärr har jag ingen möjlighet att släpa med mig allt & min plockare var ju hemma.....TUR att vädret var helt OK, sällskapet trevligt & hundarna sprang. Ngt som verkligen gör min dag:)

Totalt så var jag & mina tjejer ute i lite över 2 timmar, det gillar jag:) Men tyvärr så blev det buss t&r till jobbet:(
Men samvetet var helt rent när jag lämnade dom för att gå till jobbet. Dom fick varsin Dentafresh så dom var nöjda....

I morgon lördag bär det av till Tumba, det är ju Kattens dag. Kanske Indra får ngt smarrigt:)

Får också passa på att TACKA alla ni som hört av er via mail & telefon angående det jag skrev från/om avelskonferensen! Det värmer att ni gillade det jag skrivit:) Å så är det ju kul att få feedback på sina tankar....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var en promenad som hette duga....

Tack själv för kul sällskap, och mycket hundsnack, och annatsnack.



Kram Lotta med lapparna.

2009-11-29 @ 17:39:14
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Ja dom är välbehövliga:) Både för 2 & 4-benta...

Kramis

2009-11-30 @ 14:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0