Viltsvinsjakt!

Åkte ut till klubben efter stallet, då var klockan ca 21.00 & jag kliver lugnt ur bilen för att släppa ut hundarna. Ser då ngt röra sig i gräset bakom parkeringen!?!? Först trodde jag det var en varg men sedan ser jag 1, 2, 3 upp till 7-9 st just precis VILTSVIN!!! Då börjar jag att tjoa för att få dom att vända bort från klubbens område. Då stannar dom till-höjer svansarna & viker av lite bortåt.....Efter ett tag vågar jag släppa ut hundarna & tar in dom på området. Går sedan utmed staketet & låter Sindie skälla så mycket hon vill!!! Ser inte röken av dom inne på området som tur är! Huundarna får springa runt i ca 30 minuter, jag vågar ju absolut inte gå utanför området med dom. När jag ska ta mig till bilen & står vid grinden kommer det en joggare på grusvägen & ca 40 meter bakom honom står 10-15 kultingar på vägen & glor!!! Usch!
Det blir till att vänta lite innan jag vågar ta hundarna till bilen...Sedan kör jag på vägen & då kommer dom fram igen, tutar & då drar dom några in i skogen & några ut på fältet. Vänder vid hundgården & se då är dom tillbaka på väg en igen....Tutar igen & då springer alla in i skogen...
Onsdag kväll är det fixarkväll för att laga & säkra staketet & då hittar vi en död kulting innanför staketet....Men staketet blir ganska bra säkrat tror jag. Det var 11 tappra lagare som kom & kvällen avslutades med grillning.
Mina hundar sprang med hela tiden när vi jobbade & busade för fulla muggar.

Sindie är ju hemma över dagen för badning, kloklippning & tassklippning. Så nu när det är gjort så är hon så fin min gammeltant!
Det är riktigt härligt att ha alla hundar hemma, om så bara för 2 dagar. Jag får väl njuta så länge det varar....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0