Viltspår & promis

Efter en dag på jobbet bar det ut i skogen för viltspårsträning. Passade på att plocka upp Kristina med Allis Brallis...
 Jag la ett kort spår till Wilma, Kristina la ett längre med olika vinklar till Allis & så la Leya & Bellas mattar spår åt varandra. Själv hade jag ingen klöv med mig så det bidde inget spår till ngn utav mina hundar suck.....

Efter spårläggning & fika var det så dax att gå spåren, då hade dom legat ca 1,5 timme. Så kul att se hundarnas arbetsglädje i spåret! Sedan att Wilma tycker att doften är superläskig, det tror jag går över.....Sista biten gick jättebra, sedan att det ligger ett jätteläskigt bildäck i skogen ja det är smällar man får ta tyvärr...

När alla gått sitna spår åkte jag & Kristina till klubben & gick Viltsvinsrundan. Hundarna brydde sig inte så mkt om varandra, Breeze är ju inte förtjust i Allis.....Hon ger henne gärna ett tjuvnyp om hon kommer åt....
Det som hände på promisen var att Allis hittade ett viltsvinskadaver som hon smaskade på, ingen hit då hon ju har en superkänslig mage.....Sa till Kristina "att det ser ju nästan ut som om det är en varg som tagit det"...Sedan läser jag i morgon tidningen att en varg varit i Hölö & Södertälje, tyvärr blev det påkörd & dödad på bron här i stan....Kanske ett LITET sammanträffande eller????

Det var en mkt trevlig & välbehövlig promis både för två & fyrbenta.......
Hoppas bara att Allis inte blev dålig i magen...

Njut av era hundar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0